Hoppa till innehåll

Musik

Joy

Rekommendera inlägg

Hejsan ! Jag frågar er här och nu om ni spelar något musik instrument eller kan spela ?

Själv spelade jag piano i tre år. Det var väldigt kul, men efter ett tag (tre år) började jag tröttna på att ta lektioner! Jag tyckte (tycker även idag) att det var tråkigt att ta timme långa lektioner, och att man var tvungen att kunna en låt jättebra till en viss deadline. Jag blev bara stressad när jag inte hade fått kläm på den, och med tanke på kostnaden så var jag ju tvungen att öva. Till slut slutade jag, min lärare (som var världens snällaste) fick en flaska vin och ett fint brev som avskeds present :) Efter detta, så var det ett mycket långt uppehåll där jag inte spelade överhuvudtaget, jag rörde inte pianot. Men så småningom började jag klinka igen, och jag lärde mig Für Elise igen som jag totalt hade glömt, och även många andra låtar jag gillade. Numera lär jag mig själv, jag gör egna låtar, och kommer fram till hur man spelar vissa låtar, och gör ackorden till dem. Moonlight Shadow lärde jag mig själv med ackord, det låter riktigt fint ska ni veta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

har spelat flöjt i flera år (3-4 nånting tror jag) numera spelar jag tvärflöjt

som faktiskt är riktigt kul (säg det bara, jag är lite töntig) och har spelat flera låtar (kända) det är ganska dyrt men jag tycker helt klart det är värt det. dessutoim är det gratisbiljetten till MVG i musik :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Golden Star

Hejsan ! Jag frågar er här och nu om ni spelar något musik instrument eller kan spela ?

Själv spelade jag piano i tre år. Det var väldigt kul, men efter ett tag (tre år) började jag tröttna på att ta lektioner! Jag tyckte (tycker även idag) att det var tråkigt att ta timme långa lektioner, och att man var tvungen att kunna en låt jättebra till en viss deadline. Jag blev bara stressad när jag inte hade fått kläm på den, och med tanke på kostnaden så var jag ju tvungen att öva. Till slut slutade jag, min lärare (som var världens snällaste) fick en flaska vin och ett fint brev som avskeds present :) Efter detta, så var det ett mycket långt uppehåll där jag inte spelade överhuvudtaget, jag rörde inte pianot. Men så småningom började jag klinka igen, och jag lärde mig Für Elise igen som jag totalt hade glömt, och även många andra låtar jag gillade. Numera lär jag mig själv, jag gör egna låtar, och kommer fram till hur man spelar vissa låtar, och gör ackorden till dem. Moonlight Shadow lärde jag mig själv med ackord, det låter riktigt fint ska ni veta ;)

jag spelade oxå piano i typ ett år men sen tröttnade jag på det!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...