Hoppa till innehåll

Jultomten finns inte! =P (bevismaterial)


Lon
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 67
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ehrm! Tomten, han kanske inte vill besöka muslimer, judar, buddister och hinduiner, men det finns fler som han inte besöker! Många länder har ju en alldeles egen gubbe som delar ut julklappar, och det är inte Tomten!

 

Vitryssland har "Daddy Frost"

Belgien har "Niklaas"

Nederländerna har "Sinterclaas"

Norge har "Julmann"

Polen har "Star Man"

 

Och andra...

 

--------------------

 

Men! Ni har missat en sak till! Jultomten kommer på olika datum till många länder!

 

24, 25, 6, vårdagsjämning... många olika datum...

 

--------------------

 

OCH FRAMFÖR ALLT! Lite efter tre kommer han inte, för då sitter han i tomteverkstan och läser brev (se Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul).

 

--------------------

 

Jag vet inte riktigt om det här bevisar mot eller för tomten, men det överlåter jag till er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vitryssland har "Daddy Frost"

Belgien har "Niklaas"

Nederländerna har "Sinterclaas"

Norge har "Julmann"

Polen har "Star Man"

 

 

Det där är Jultomten också ju. Daddy Frost är ju Pappa Frost. Det låter som jultomten. Niklaas kommer ju från Saint Nicolaus som tomten hette.

Sinterclaas kommer också från Saint Nicolaus. Julmann hör man på att det är tomten. Star Man vet jag inte vad det kommer ifrån men aja.

Du trodde väl inte att han kallas för Jultomten i alla länder? Haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst -Snake_bite-

Jag säger inte att jag tror på tomten men tomten är magisk med flygand renar och så tjock och kan gå ner i en smal skorsten, ja det är magiskt så därför kanske han kan köra i 1/1000 sek?? Jag säger inte att jag tror på magi men om man kan trolla så är allt möjligt..... Och sen så är det inte så smart attt lägga ut det här på fuska.se! tänk om någon liten( 5, 6 eller 7 år ) kommer och ser att tomten inte finns?? Vad skulle den personen tänka då???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Vitryssland har "Daddy Frost"

Belgien har "Niklaas"

Nederländerna har "Sinterclaas"

Norge har "Julmann"

Polen har "Star Man"

 

 

Det där är Jultomten också ju. Daddy Frost är ju Pappa Frost. Det låter som jultomten. Niklaas kommer ju från Saint Nicolaus som tomten hette.

Sinterclaas kommer också från Saint Nicolaus. Julmann hör man på att det är tomten. Star Man vet jag inte vad det kommer ifrån men aja.

Du trodde väl inte att han kallas för Jultomten i alla länder? Haha.

 

Ursäkta mig! Men jag har faktiskt kollat noga att det här stämmer! De här är inte jultomtar! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

borde inte admin göra en omröstning om man tror på tomten? det vore faktist bra.. och han åker i alla tids soner så han har 24 timmar pär timme på sig att göra det.. så han hinner.. men det är en sak som inte stämmer det är att jag hinner se tomten och han går inte nerför skortstenen utan han går och knackar på dörren sen hoar 3 ggr med mera, men jag tror att han finns..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...