Gäst B!ZZ!* Skrivet 29 December 2003 Rapport Dela Skrivet 29 December 2003 haha f*a va coolt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
@lex Skrivet 29 December 2003 Rapport Dela Skrivet 29 December 2003 Ehrm! Tomten, han kanske inte vill besöka muslimer, judar, buddister och hinduiner, men det finns fler som han inte besöker! Många länder har ju en alldeles egen gubbe som delar ut julklappar, och det är inte Tomten! Vitryssland har "Daddy Frost" Belgien har "Niklaas" Nederländerna har "Sinterclaas" Norge har "Julmann" Polen har "Star Man" Och andra... -------------------- Men! Ni har missat en sak till! Jultomten kommer på olika datum till många länder! 24, 25, 6, vårdagsjämning... många olika datum... -------------------- OCH FRAMFÖR ALLT! Lite efter tre kommer han inte, för då sitter han i tomteverkstan och läser brev (se Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul). -------------------- Jag vet inte riktigt om det här bevisar mot eller för tomten, men det överlåter jag till er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mr.best Skrivet 29 December 2003 Rapport Dela Skrivet 29 December 2003 men kolla här!,han har igentligen 24 timmar på en timme..asså han åker mellan olika tids soner...då blir det olika tider.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nogger Mint Skrivet 30 December 2003 Rapport Dela Skrivet 30 December 2003 Nu har jag blivit ganska irriterad på dom som tror på jultomten. Nästa gång han kommer DRA HAN I SKÄGGET så får ni se att han inte finns. :new_xmas: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 30 December 2003 Rapport Dela Skrivet 30 December 2003 Vitryssland har "Daddy Frost" Belgien har "Niklaas" Nederländerna har "Sinterclaas" Norge har "Julmann" Polen har "Star Man" Det där är Jultomten också ju. Daddy Frost är ju Pappa Frost. Det låter som jultomten. Niklaas kommer ju från Saint Nicolaus som tomten hette. Sinterclaas kommer också från Saint Nicolaus. Julmann hör man på att det är tomten. Star Man vet jag inte vad det kommer ifrån men aja. Du trodde väl inte att han kallas för Jultomten i alla länder? Haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst -Snake_bite- Skrivet 30 December 2003 Rapport Dela Skrivet 30 December 2003 Jag säger inte att jag tror på tomten men tomten är magisk med flygand renar och så tjock och kan gå ner i en smal skorsten, ja det är magiskt så därför kanske han kan köra i 1/1000 sek?? Jag säger inte att jag tror på magi men om man kan trolla så är allt möjligt..... Och sen så är det inte så smart attt lägga ut det här på fuska.se! tänk om någon liten( 5, 6 eller 7 år ) kommer och ser att tomten inte finns?? Vad skulle den personen tänka då??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
@lex Skrivet 30 December 2003 Rapport Dela Skrivet 30 December 2003 Vitryssland har "Daddy Frost" Belgien har "Niklaas" Nederländerna har "Sinterclaas" Norge har "Julmann" Polen har "Star Man" Det där är Jultomten också ju. Daddy Frost är ju Pappa Frost. Det låter som jultomten. Niklaas kommer ju från Saint Nicolaus som tomten hette. Sinterclaas kommer också från Saint Nicolaus. Julmann hör man på att det är tomten. Star Man vet jag inte vad det kommer ifrån men aja. Du trodde väl inte att han kallas för Jultomten i alla länder? Haha. Ursäkta mig! Men jag har faktiskt kollat noga att det här stämmer! De här är inte jultomtar! :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mr.best Skrivet 30 December 2003 Rapport Dela Skrivet 30 December 2003 nu har nog alla fått svar på vem han är äftersom de sa d på ett tv program.JulTomten är PAPPA sa de! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenschi Skrivet 7 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2004 http://medlem.spray.se/nokemon/Tomte.html koiera hemsidan då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jojjon Skrivet 8 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2004 Men säg inte att det finns nån här som tror på tomten det vore ju ett tragiskt fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pippo Skrivet 8 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2004 Jultomten finns Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mr.best Skrivet 8 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2004 borde inte admin göra en omröstning om man tror på tomten? det vore faktist bra.. och han åker i alla tids soner så han har 24 timmar pär timme på sig att göra det.. så han hinner.. men det är en sak som inte stämmer det är att jag hinner se tomten och han går inte nerför skortstenen utan han går och knackar på dörren sen hoar 3 ggr med mera, men jag tror att han finns.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.