Hoppa till innehåll

Html

Gäst abu

Rekommendera inlägg

Skrivet
(cloud @ 19/11-2004 15:42:21)

Hur gör man HTML på sin sida?

html är vad en hemsida är uppbyggd av i grunden. ingen hemsida är utan html. jag har lagt upp lite länkar till html guider/skolor på min gamla sida som, iaf några av dem, funkar bra eller är kvar. adressen dit är http://freewebs.com/j89

jag fattar inte vad din sida hjälper mig..
Skrivet
(Haddi @ 20/11-2004 16:53:50)
(cloud @ 19/11-2004 15:42:21)

Hur gör man HTML på sin sida?

html är vad en hemsida är uppbyggd av i grunden. ingen hemsida är utan html. jag har lagt upp lite länkar till html guider/skolor på min gamla sida som, iaf några av dem, funkar bra eller är kvar. adressen dit är http://freewebs.com/j89

jag fattar inte vad din sida hjälper mig..

Länkarna menar han nog...

Vissa av dem är väldigt bra...

Skrivet

www.webdesignskolan.com har en väldigt enkel och bra html-guide

den fattade jag mäst av.. ;) men asså jag fattar inte hur man lägger in det på ens sida, det stårtyp hur man gör listor
det visste jag sen länge och det står typ hur man gör fet,kurivs och understryket ... men inte hur man lägger in det på sidan ;)
Skrivet (redigerat)
(Haddi @ 21/11-2004 10:53:56)

www.webdesignskolan.com har en väldigt enkel och bra html-guide

den fattade jag mäst av.. ;) men asså jag fattar inte hur man lägger in det på ens sida, det stårtyp hur man gör listor

det visste jag sen länge och det står typ hur man gör fet,kurivs och understryket ... men inte hur man lägger in det på sidan ;)
öppna en ren texeditor som tex anteckningar(notepad) eller wordpad och skriv typ:

<html>

<head>

<title>titel/namn på sidan</title>

här skrivs kommandon som inte ska vara på något speciellt ställe på sidan. tex javascript (alltså oftast sådant som inte är text som ska visas på sidan)

</head>

<body>

här skriver du kommandon som ska visas på sidan. tex:

<h1>rubrik</h1>

<br>(radbyte)

<b>fet text</b>

</body>

</html>

spara textdokumentet som *.html (namn.html)

Redigerat av cloud

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...