Gäst Soffan Skrivet 25 November 2004 Rapport Dela Skrivet 25 November 2004 Jag är då helt galen i böcker som jag slukar en efter en. De bästa böckerna jag har läst hittils är då: Älska Din Fiende (Jude Deveraux) Över Näktergalens Golv (Lian Hearn) Draklandkrönikan och Draklandslegenderna (Margaret Weis & Tracy Hickman) Detta är otroligt sköna böcker att läsa och man kan bara inte sluta med att läsa dem ^_^ Har ni några bokförslag eller vill bara skriva om era favorit författare och böcker? SÅ gör gärna det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 25 November 2004 Rapport Dela Skrivet 25 November 2004 Själv läser jag också massor av böcker. Över näktergalens golv..väldigt bra. Har även läst På en kudde av gräs och Under lysande måne, som är andra respektive tredje boken. Själv tycker jag att den första var bäst, dom andra två var lite utdragna och förutsägbara. Just nu ska jag börja läsa en bok som heter Zeb, om jag nu minns rätt. En fristående fortsättning på Drakvinter, som i sig är en fristående fortsättning på Draksommar. Har dock inte läst Draksommar. Drakvinter handlar om en ficka som heter Bim som är kär i en tjej som drunknar. En vädligt bra bok. Får skriva mer någon annan gång. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet 25 November 2004 Rapport Dela Skrivet 25 November 2004 Är de lesbiska? Själv så älskar jag Harry Potter serien! Den är otroligt bra! Spricker snart om inte 6:an kommer! Sen så har jag läst: "Kallt som i graven" En OTROLIGT bra bok! Rekomenderar den stort! Tyvärr så läser jag inte så mycket eftersom jag inte hittar nån vidare bra bok som passar mig :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 25 November 2004 Rapport Dela Skrivet 25 November 2004 Skönlitterärt suger.. Faktaböcker ska det va! Typ kommunistiska manifestet (bra bok :P), Dude, Where's my country, Stupid White men, Varför demokrati, en bok om nazismen som jag inte kommer ihåg vad den heter.. Ja, jag gillar faktaböcker helt enkelt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 25 November 2004 Rapport Dela Skrivet 25 November 2004 Skönlitterärt suger.. Faktaböcker ska det va! Typ kommunistiska manifestet (bra bok :P), Dude, Where's my country, Stupid White men, Varför demokrati, en bok om nazismen som jag inte kommer ihåg vad den heter.. Ja, jag gillar faktaböcker helt enkelt :P en bok om nazimen? Kan det vara "Mein Kampf" :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DanniQ Skrivet 25 November 2004 Rapport Dela Skrivet 25 November 2004 Jag är väll inte den som läser mycket men Harry Potter är bra ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 25 November 2004 Rapport Dela Skrivet 25 November 2004 (Ragnarök @ 25/11-2004 22:34:55) Skönlitterärt suger.. Faktaböcker ska det va! Typ kommunistiska manifestet (bra bok :P), Dude, Where's my country, Stupid White men, Varför demokrati, en bok om nazismen som jag inte kommer ihåg vad den heter.. Ja, jag gillar faktaböcker helt enkelt :P en bok om nazimen? Kan det vara "Mein Kampf" :P Nä, det var det inte men jag ska nog ta och läsa den om jag kan få tag på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 25 November 2004 Rapport Dela Skrivet 25 November 2004 Dragonball ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 MM - Jag vet inte. Boken jag läser nu (som heter Zip och inte Zeb) har gjort mig otroligt fövirrad angående huvudpersonen. Hon, en tjej och två killar gillar alla varandra...samtidigt...-__-;; Ytter- Alla är vi olika. :P Har väl själv läst någon bok om nazism, kommer inte på någon speciell just nu.. 0012- Dragonball räknas väl mer som serier väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 Tja, det är väl Harry Potter och Sagan om Ringen böckerna som är favoriterna.. Och Bilbo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 MM - Jag vet inte. Boken jag läser nu (som heter Zip och inte Zeb) har gjort mig otroligt fövirrad angående huvudpersonen. Hon, en tjej och två killar gillar alla varandra...samtidigt...-__-;; Ytter- Alla är vi olika. :P Har väl själv läst någon bok om nazism, kommer inte på någon speciell just nu.. 0012- Dragonball räknas väl mer som serier väl? vadå räknar som serie alt är serie men det där är en manga bok Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Liquid Silk Skrivet 26 November 2004 Rapport Dela Skrivet 26 November 2004 (0012 @ 26/11-2004 15:02:20) MM - Jag vet inte. Boken jag läser nu (som heter Zip och inte Zeb) har gjort mig otroligt fövirrad angående huvudpersonen. Hon, en tjej och två killar gillar alla varandra...samtidigt...-__-;; Ytter- Alla är vi olika. :P Har väl själv läst någon bok om nazism, kommer inte på någon speciell just nu.. 0012- Dragonball räknas väl mer som serier väl? vadå räknar som serie alt är serie men det där är en manga bok Det är ingen bok, det är manga POCKET. Just nu ska jag börja läsa en bok som heter Zeb, om jag nu minns rätt. En fristående fortsättning på Drakvinter, som i sig är en fristående fortsättning på Draksommar. Har dock inte läst Draksommar. Drakvinter handlar om en ficka som heter Bim som är kär i en tjej som drunknar. En vädligt bra bok Har läst alla Draksommar. Över näktergalens golv..väldigt bra. Har även läst På en kudde av gräs och Under lysande måne, som är andra respektive tredje boken. Själv tycker jag att den första var bäst, dom andra två var lite utdragna och förutsägbara. Jag har läst 3 David Eddings böcker och ska läsa den första delen av "Sagan om klanen Otori" (Över näktergalens golv). Ska försöka göra en recension om den. Beskrivning: I en avlägsen och fridsam bergsby lever en ovanlig pojke. Takeo har ännu inte upptäckt sitt sanna jag, och känner inte till sin avlidne fars hemlighet. Men hans stillsamma liv förändras för alltid den dag då krigsherren Iida Sadamu skövlar och bränner hans hemby. Takeo räddas av den unge herremannen Otori Shigeru, som för honom till sitt hem. Där sätts han i lära i allt en ädling behöver veta, men också i andra färdigheter - de märkliga, närmas magiska förmågor som tillskrivs det legendariska Släktet. Långsamt upptäcker Takeo sanningen om sig själv, och om det öde som väntar honom. Över Näktergalens golv är första delen i trilogin Sagan om klanen Otori. Det är en mäktig, episk berättelse om ära och lojalitet, hämnd och förräderi, skönhet och makt, och om den överväldigande kärlekens passion. "Hearns språk är vackert, handlingen är fängslande. Själva andan i berättelsen är dels historiskt realistisk, dels fantastisk." Dagens Nyheter "Bättre än så här blir det knappast. Om man inte fängslas av Över näktergalens golv han man så lite sinne för det fantastiska i livet att man förmodligen kommer att drabbas av någon bristsjukdom." BLM "Jag ser med spänning fram emot att läsa fortsättningen och rekommenderar alla fantasylystna mellan 13 och 99 att stifta dess bekantskap." Skånska Dagbladet "Det ska omedelbart sägas att detta är en verklig läsupplevelse ... på ett målande, poetiskt men ändå kraftfullt språk berättas en klassisk saga om maktkamp och intriger, mod och kärlek." Östgöta Correspondenten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.