Kraver Skrivet 8 December 2004 Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 (redigerat) Jag undrar om det är värt att Chippa sin Xbox och om det är olagligt ??? Ge mig gärna tips om var man kan chipa billigt. Redigerat 8 December 2004 av Xbox_master Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
susanne Skrivet 8 December 2004 Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 Jag tycker att det är värt det...mitt ps2 är chippat. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 8 December 2004 Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 Att chippa är inte olagligt, inte att ladda ner spel heller för den delen. Om du inte ska ladda ner spel endast spela importerade spel så är det oxå värt det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kraver Skrivet 8 December 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 Ok men var kan man chippa ??? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Moose Skrivet 8 December 2004 Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 Det är olagligt att kopiera spel och sedan spela dem för eget bruk.Xbox Live kommer heller inte att fungera om din Xbox är chippad. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 8 December 2004 Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 Jopp, det funkar visst, om man kan stänga av chippet (men då kan man ju inte lira nedladdade spel) och så kan man ju "flasha" den så det blir som en "vanlig" xbox fast den är chippad. Det är INTE olagligt att kopiera spel på cd för privat bruk, det är att sälja/sprida vidare på nätet som är olagligt. Xbox_master>Psxcare är bra, men jag kommer inte ihåg deras hemsida, det kanske är psxcare.com. Måste bara säga till alla att garantin går ut om man chippar! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 8 December 2004 Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 hur vet man att den inte pajar när dom chippar den? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaison Skrivet 8 December 2004 Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 Man kan chippa sina spelkonsoller (PS och XBOX) på DVDNORDEN. På deras hemsida finna priser o sånt, www.dvdnorden.se Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 8 December 2004 Rapport Dela Skrivet 8 December 2004 hur vet man att den inte pajar när dom chippar den? Det vet man inte, men oftast är det klart att de som chippar vet vad de gör. Om du syftar på garantin så är det ju inte chippet som brukar orsaka fel.. :P Det är ju typ om läsaren dör eller dyl som garantin inte gäller. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanthe Skrivet 9 December 2004 Rapport Dela Skrivet 9 December 2004 www.multimediashoppen.com www.swemods.com www.psxcare.com Är dom bästa.... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adema Skrivet 9 December 2004 Rapport Dela Skrivet 9 December 2004 ja det är det jag menar det kostar 200-600 sen får du ju spel för 19 kr som igentligen skulle kosta 600 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Light Skrivet 9 December 2004 Rapport Dela Skrivet 9 December 2004 Visst det är klart det är värt det, men jag har en modifierad och jag ångrar mig som bara sjutton att jag chippa den. Det är Så tråkigt med brända spel, mycket roligare med orginal. Det är bara en varning så det inte blir som för mig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg