Rallypacker Skrivet 9 December 2004 Rapport Dela Skrivet 9 December 2004 du kan väll förtfarande köpa vanliga spel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 9 December 2004 Rapport Dela Skrivet 9 December 2004 Om man kan stänga av chippet ja.. =P Eller jag är inte riktigt säker, man kanske kan spela vanliga spel iaf. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Moose Skrivet 9 December 2004 Rapport Dela Skrivet 9 December 2004 (redigerat) Jopp, det funkar visst, om man kan stänga av chippet (men då kan man ju inte lira nedladdade spel) och så kan man ju "flasha" den så det blir som en "vanlig" xbox fast den är chippad. Det är INTE olagligt att kopiera spel på cd för privat bruk, det är att sälja/sprida vidare på nätet som är olagligt. Xbox_master>Psxcare är bra, men jag kommer inte ihåg deras hemsida, det kanske är psxcare.com. Måste bara säga till alla att garantin går ut om man chippar! Tror du verkligen själv att det är lagligt att ladda hem spel och dels använda dem för privat bruk.Det är meningen att man ska köpa dom i affär och sedan går en del av dom pengarna till spelföretaget som gjort spelet.Dom går ju back om dom inte säljer utan att det är folk som laddar ner deras spel gratis.Jag menar hur mycket tror du dom tjänar på att folk laddar hem deras spel.INGETING!Och spelföretag måste tjäna pengar. Dels så är det samma sak som att gå in i affären ta spelet och gå utan att betala. Redigerat 9 December 2004 av The Moose Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Light Skrivet 10 December 2004 Rapport Dela Skrivet 10 December 2004 (The Moose @ 09/12-2004 21:59:09) Jopp, det funkar visst, om man kan stänga av chippet (men då kan man ju inte lira nedladdade spel) och så kan man ju "flasha" den så det blir som en "vanlig" xbox fast den är chippad. Det är INTE olagligt att kopiera spel på cd för privat bruk, det är att sälja/sprida vidare på nätet som är olagligt. Xbox_master>Psxcare är bra, men jag kommer inte ihåg deras hemsida, det kanske är psxcare.com. Måste bara säga till alla att garantin går ut om man chippar! Tror du verkligen själv att det är lagligt att ladda hem spel och dels använda dem för privat bruk.Det är meningen att man ska köpa dom i affär och sedan går en del av dom pengarna till spelföretaget som gjort spelet.Dom går ju back om dom inte säljer utan att det är folk som laddar ner deras spel gratis.Jag menar hur mycket tror du dom tjänar på att folk laddar hem deras spel.INGETING!Och spelföretag måste tjäna pengar. Dels så är det samma sak som att gå in i affären ta spelet och gå utan att betala. Det är lagligt, men olagligt att ladda upp <_< Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 10 December 2004 Rapport Dela Skrivet 10 December 2004 (redigerat) The Moose: Det är fortfarande lagligt som Halo_Master säger, de kanske kommer en lag som gör det olagligt. EDIT: Stavfel. Redigerat 10 December 2004 av NesseN Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Moose Skrivet 10 December 2004 Rapport Dela Skrivet 10 December 2004 Att ladda ner och använda för privat bruk är olagligt.I januari kommer detta till att bli en sträng lag och det kommer bli förbjudet att överhuvudtaget ladda ner musik och spel m.m. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adema Skrivet 10 December 2004 Rapport Dela Skrivet 10 December 2004 jo men hur många tror du kommer bry sig särskilt mycket jag menar polisen kommer nog inte hem till varenda person och slänger allt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 10 December 2004 Rapport Dela Skrivet 10 December 2004 Att ladda ner och använda för privat bruk är olagligt.I januari kommer detta till att bli en sträng lag och det kommer bli förbjudet att överhuvudtaget ladda ner musik och spel m.m. Kan du skicka den paragrafen till mig tack? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adema Skrivet 10 December 2004 Rapport Dela Skrivet 10 December 2004 asså jag tror icke det kommer bli så stor skillnad med den nya lagen ändå Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 10 December 2004 Rapport Dela Skrivet 10 December 2004 det tror inte jag heller... Hoppas inte i alla fall! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Moose Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 (NesseN @ 10/12-2004 20:33:17) Att ladda ner och använda för privat bruk är olagligt.I januari kommer detta till att bli en sträng lag och det kommer bli förbjudet att överhuvudtaget ladda ner musik och spel m.m. Kan du skicka den paragrafen till mig tack? Den kommer i Januari. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tengel Skrivet 11 December 2004 Rapport Dela Skrivet 11 December 2004 Sluta waina the mose om man vill cippa och sedan tanka spel så är det ju upp till än själv eller hur... Visst det är olagligt men det inte ögat ser det inte ögat gråter som man säjer och så skall man ju svara på om det är vär att chippa och det är det värkligen men om man skall chippa sitt xbox så skall man satsa på chippet alladin 2 pro det är marknadens bästa ovh billigaste chip endast ca 150kr jag har det och man kan göra allt möjligt från att titta på film i vilket format man vill till att kopiera in spel på hårddisken och starta dem där i från... :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg