Chihuahua Skrivet 5 Januari 2005 Rapport Skrivet 5 Januari 2005 Snälla, gör inte nya trådar! Kolla igenom de andra trådarna så finns svaret där. Iaf, kan väl lika gärna skriva det nu... Först och främst, var lite tydligare. Menar du monster i en strid eller monster som går omkring i spelet? Menar du i en strid så har jag inte längre tillgång till programmet, alltså kan jag inte berätta det i alla steg. Däremot kan jag förklara hur du sätter ut monster. Det är väldigt simpelt. Bara gå in i det tredje kartvalet. = det finns tre knappar, en blå, en grön och en gul. Finns uppe i mitten av alla knappar vid toppen av skärmen. Välj den gula. Högerklicka på skärmen där du vill ha monstret och välj New Event. Nu har du gjort en ny Event. Du kan också dubbelklicka, det får samma resultat. Nere till vänster ser du nu en rosa ruta (om jag inte minns fel). Dubbelklicka i den och välj ett utseende av ett Monster. Klart. Citera
neVah Skrivet 5 Januari 2005 Rapport Skrivet 5 Januari 2005 för o sätta ut monster på banan som man ska möta senare å högerklickar du på ditt spel va d nu heter...nere i vänstra hörnet... och tarsedan map properties där ser du sedan nån ruta där det står monsters lr nått sånt... men ja e inte hemma nu så jag kan inte kolla riktigt-... Citera
xiaoxiang Skrivet 6 Januari 2005 Rapport Skrivet 6 Januari 2005 man ska först ta monstret på follow eller vad den nu ska göra sen tar man colision och sen tar man enemy encounter... Citera
Thunder Skrivet 7 Januari 2005 Författare Rapport Skrivet 7 Januari 2005 Hittar inte det jag skulle välja xiao-x Citera
Th3 Sh@dow Skrivet 21 Januari 2005 Rapport Skrivet 21 Januari 2005 vet någon hur man gör så monstret försvinner när man har dödat det i RPG Maker 2000 Citera
Th3 Sh@dow Skrivet 21 Januari 2005 Rapport Skrivet 21 Januari 2005 har någon rpgmaker 2003 eller rpgmaker xp skicka över det till mig då på bananprutt@hotmail.com Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.