Hoppa till innehåll

Grafikkort

Gäst 0012

Rekommendera inlägg

(Schassen @ 08/01-2005 13:33:20)

Detta kort ska du absolut ha.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305830&cks=PRL

EDIT: Sluta kritisera olika märken, ge exempel på graffe kort istället, så hjälper ni honom nog lite mer. :)

Det där var inge dåligt kort.

är inte det där deras nyaste kort som dom skulle släppa nu i Januari?

Jag har inte riktigt koll på när det släptes, men det var nog 2004 iaf.

Enda nakdelen är väl att det är ganska dyrt, men man får mycket prestanda för pengarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

geforce suger!  :angry:  ATI e mkt bättre!!!

Fel igen, om du har Geforce bästa kort mot Atis bästa så kommer Geforce att vinna, finns ingen chans att Ati vinner. Punkt slut, prata inte om sånt du inte vet något om, slut på diskussionen.

Detta kort skulle jag rekomendera, går att clocka som bara faen och öppna pipsen!

http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=5407313 finns också som 128 mb version som är lite billigare då räcker utmärkt till half life 2.

Detta är 128 MB versionen, till AGP då. http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=5408143

Krossar 9800 XT 256 MB om någon skulle ha trott något annat.

Kortet från komplett är inte det nya ATI kortet, det nya kortet heter 850XT PE, ingen ideé att köpa det eftersom att det endast är max 5% snabbare än det gamla 800XT

PS tänk på att det inte bara är grafikkortet som styr hur snabt det går i spel utan det är också moderkortet, minnena, CPUn och hårddiskarna

Redigerat av Oden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Oden @ 08/01-2005 14:11:05)

geforce suger!  :angry:  ATI e mkt bättre!!!

Fel igen, om du har Geforce bästa kort mot Atis bästa så kommer Geforce att vinna, finns ingen chans att Ati vinner. Punkt slut, prata inte om sånt du inte vet något om, slut på diskussionen.

Detta kort skulle jag rekomendera, går att clocka som bara faen och öppna pipsen!

http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=5407313 finns också som 128 mb version som är lite billigare då räcker utmärkt till half life 2.

Detta är 128 MB versionen, till AGP då. http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=5408143

Krossar 9800 XT 256 MB om någon skulle ha trott något annat.

Kortet från komplett är inte det nya ATI kortet, det nya kortet heter 850XT PE, ingen ideé att köpa det eftersom att det endast är max 5% snabbare än det gamla 800XT

PS tänk på att det inte bara är grafikkortet som styr hur snabt det går i spel utan det är också moderkortet, minnena, CPUn och hårddiskarna

Inget ont mot medlemmarna, men tror inte det är särskillt många somvet hur man klockar... :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Clocka grafikkort är bland det enklaste man kan göra, det är när det kommer till voltandet som det blir svårare :P

Men de som vill clocka kan googla fram rivatuner, tanka ner och installera. Sen är det bara att börja clocka. Kom ihåg att inte clocka för mycket bara, om det kommer små prickar (artifacts) på skärmen har ni clockat för mycket. :)

Annars är riskerna små med clockning, har mina minnen, CPU och mitt grafikkort clockat till max hela tiden. Fungerar utmärkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Clocka grafikkort är bland det enklaste man kan göra, det är när det kommer till voltandet som det blir svårare :P

Men de som vill clocka kan googla fram rivatuner, tanka ner och installera. Sen är det bara att börja clocka. Kom ihåg att inte clocka för mycket bara, om det kommer små prickar (artifacts) på skärmen har ni clockat för mycket. :)

Annars är riskerna små med clockning, har mina minnen, CPU och mitt grafikkort clockat till max hela tiden. Fungerar utmärkt :)

Vadå klockat max, det är bara å höja volten lite till ;)

Om man aldrig har klockat förut, så kan det vara väälidgt svårt å veta hur man ska göra. ;)

Det gäller att man har bra kylning också, med en vanlig boxad fläkt kommer man inte långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ne, jag har dangerden vattenkylning så kylningen ska nog inte vara något problem. Kan inte clocka mer för minna minnen klarar inte mer än 280 FSB med någorlunda timins. Måste dra upp CL så mycket annars och det är ju inget man vill göra frivilligt. Dessutom är timings viktigare på A64 än vad mhz är.

Skulle nog kunna clocka grafikkortet mer ja men vill hellst inte göra det eftersom att garantin försvann när jag drog på mer volt, dessutom är det inte nödvändigt. Spelar redan alla spel med högsta upplösning och AA på :)

Värstinggrafiken :) - http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305573&cks=PRL

Någon som blev taggad? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag menade inte att du behöver bättre kylning, utan att om man ska klocka behöver man en bra kylanläggning. :)

När man köpar en ny dator, så suger ju kylanläggningen lr hur... :rolleyes:

OM man ska klocka får man isåfall skaffa ny kylanläggning, annars går det nog inte att klämma ut så många Mhz innan det ryker lite trevligt... :rolleyes: :)

Och det jag menar är att det inte är någon idé att klocka om man inte vill punga ut lite pengar på en ny kylanläggning(om man inte bygger en själv).

Redigerat av Putte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt riktigt, för att klocka måste man ha bra kylning. Zalman har riktigt bra luftkylningsflänsar som starkt rekomenderas.

Om man köper en färdig dator tillexemepel en dell (som för övrigt har enorma överpriser, ca 25%) så är det inte någon bra klockningskylning, men lite kan man clocka allt, fast man får ta det försiktigt och öka lite i taget.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301815&cks=PRL grymt bra cpu kylare, en aningen dyr tyvär :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du ska köpa grafikkort så ska du köpa det över internet, för det är billigast!

ATI Radeon 9800 PRO 256 MB

Det grafikkortet är bra!

För det är väl spel du ska ha det till? :blink:

Vill bara påpeka att det igentligen är ASUS som gör det grafikkortet, ATI gör bara kretsarna..

Jag har det grafikkortet :P det e bra men mina drivrutener till det e kassa, orka ladda hem nya x)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När du har ett sånt radeon kort så Måste du nästan uppgradera drivrutinerna om du vill ha en någorlunda FPS, det är den största nackdelen med ATIs kort.

Det är rätt att Asus är en 9800 tillverkare, men det finns många mer som dessutom är bättre/billigare.

Redigerat av Oden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Marijuana @ 08/01-2005 15:47:44)

Om du ska köpa grafikkort så ska du köpa det över internet, för det är billigast!

ATI Radeon 9800 PRO 256 MB

Det grafikkortet är bra!

För det är väl spel du ska ha det till?  :blink:

Vill bara påpeka att det igentligen är ASUS som gör det grafikkortet, ATI gör bara kretsarna..

Jag har det grafikkortet :P det e bra men mina drivrutener till det e kassa, orka ladda hem nya x)

Inte bara ASUS som gör korten .. t.ex Connect 3d gör de, Abit.. sapphire.. mm :P

..

O själv sitter man med ett Asus ati radeon x800xt 256mb.. >.<..

och 0012.. jag föreslår att du köper ett Sapphire Ati radeon 9800pro.. typ lika bra som 9800xt men billigare ;).

Och fredrikm92 lr varu heter.. han sa hemsida.. >.<, han beställer det troligen där ifrån.. och 0012.. jag föreslår www.komplett.se lr www.datorbutiken.com .. :)..

och gå inte o fråga i t.ex siba lr nått.. en frågade vad den bästa intel processorn för spel var och dom sa Intel Celeron lmfao >.<.

Och Oden.. skriv lite.. du är den ända som kan något om grafikkort här typ.. >.<

Redigerat av x0t
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...