Flintan Skrivet 11 Januari 2005 Rapport Skrivet 11 Januari 2005 Ni som är kunniga på datorer... Min klocka går fel hela tiden på datorn. Vad beror det på, och hur rättar jag till den? Det spelar ingen roll om jag väljer att uppdatera från olika ställen, eller om jag själv ställer in den, den vägrar gå rätt. Tack på förhand. // T Citera
Xynthiar Skrivet 11 Januari 2005 Rapport Skrivet 11 Januari 2005 ställ in rätta tiden, klicka på verkställ och sen på ok funkar inte det vet jag inte vad det är Citera
Nafrali Skrivet 11 Januari 2005 Rapport Skrivet 11 Januari 2005 Ta dubbelkiclak på klockan i hörnat. Ta sedan tids son(Har ebgelskt och på engelska heter det Time zone). Sedan så tar du GTM 1 och så står det Amsterdam, stockholm mm. fast det är flera innan stockholm så att du tar rätt. Skriv om du har problem. Citera
Xynthiar Skrivet 11 Januari 2005 Rapport Skrivet 11 Januari 2005 ja, så kan man ju också göra (gäsp) Citera
Dysfunction Skrivet 12 Januari 2005 Rapport Skrivet 12 Januari 2005 Du kan även pröva att synkronisera klockan med microsofts server. Dubbelklick på klockan, Flik: Internet-tid. Citera
Gäst henke37 Skrivet 12 Januari 2005 Rapport Skrivet 12 Januari 2005 Om datorn inte ka hålla klockan så behöver batteriet innuti datorn bytas ut, se till att få det gjort, för det batteriet sparar bios instälnigarna. Citera
Gäst data-typen Skrivet 12 Januari 2005 Rapport Skrivet 12 Januari 2005 jag har hört om att det finns vissa tdsservrer som hoåller koll på tiden Citera
Gäst Adema Skrivet 12 Januari 2005 Rapport Skrivet 12 Januari 2005 batteri i en dator???????????????????????? Citera
Dysfunction Skrivet 12 Januari 2005 Rapport Skrivet 12 Januari 2005 batteri i en dator???????????????????????? mmm, backup-batteriet. Citera
admin Skrivet 12 Januari 2005 Rapport Skrivet 12 Januari 2005 Japp om du öppnar "locket" på datorn och kollar på moderkortet så finns det ett batteri. Men skulle mer tro på att det är moderkortet som strular och gör att klockan går för fort. Isåfall kan du testa och ladda ner ett program som uppdaterar klockan ofta så det går någotlunda rätt. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.