Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Gäst Liquid Silk

Rekommendera inlägg

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

(Mic_93 @ 16/01-2005 10:27:04)

Vad tycker ni om att det är dödsstraff i usa?

Det är dåligt! Tänk om nån skulle vara oskyldig och mördas :angry:

Är det bättre att skickas til en cell och sitta där livet ut tills man ruttnar?

Nej, skulle inte tro det, jag skulle iaf välja att få dödsstraff istället för att få sitta i fångenskap och få kramper och behandlas som en matta.

Dödsstraff är bra tycker jag, fast dem borde begränsa nivån till vad som är fängelse eller dödsstraff osv.

Om man säger så här att en blir mördad och man tar fast mördaren och åttalas för mord, då ska det bli dödsstraff, men därimot om man blir tagen på att snatta en liten sak så ska det vara fängelse (Vilket jag hoppas att alla förstår)

 

Men som här i sverige, rånar en bank, skuter någon på flykten och sedan blir tagen men hinner gömma bytat innan dem blir tagna....

"Livstids Fängelse"

Woho, ute om c:a 15-20 år och kan sedan hämta bytet.

Eller om man mördar någon och sedan blir tagen så blir man bara betraktad som sinnessjuk och får besöka en doktor samt tarapeth (osäker på stavning) i bara ett par år.

Ni har ju ett perfekt exemplar på Anna Lindhs mördare, vad fick han för straff?

Inte ens livstid.

 

Så jag själv tycker att hårdare straff som dödstraff ska stå kvar.

Lixom hur många i USA har inte ett vapen?

jag skulle nog gissa på minst varannan person. Så ska det inte vara.

 

Men som sagt dödsstraff ska dem ha, inte någon villkorlig dom som i sverige eller nåt sånt skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte varför en sån här fråga överhuvudtaget behöver diskuteras. Självklart ska man inte i en modern demokratisk stat ens överväga dödsstraff.

 

Det är också av bl.a. sådana här skäl som vi har representativ demokrati (och inte direkt demokrati). Politikerna finns helt enkelt till för att inte dum-Anders i Robertsfors, vars främsta intressen är Volvo T-gul och folköl -- och inte nödvändigtvis i den ordningen -- ska göra sin röst hörd i frågor av den här typen.

 

Resten av livet i en asbestgruva. Bröd och vatten nakna.

Det svider lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

21#: Mordern demokratiskt stat - USA? Inte vad jag skulle kalla det.

 

Det finns även mördare som längtar efter att dö, finns även psykon som har som mål att bli avrättade. Ska man göra de till lags? Nej. De har det värre i verkliga livet...

Har man dödstraff sänker man sej bara till mördarens nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...