Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Gäst Liquid Silk

Rekommendera inlägg

och det kommer från rätt käft? som tycker att alla som begått ett bråt, friviligt (oftas) brytigt mot en av dom simplaste reglerna som finns, ditt och mitt, inte döda, och sånt. då får man f*n ta sitt straff, hade vi left efter en komunistisk lära så hade det blivit som i kina och ryssland, massmord på fotbolsplaner, himmelskafridens torg på sergelstorg, eller som i chile, cheguvara snubben som ALLA chilenare flydde ifrån, men som rästen av världen älskar

Varför blandar du in kommunismen i detta?

Che gjorde endast befogade uppror, kina och sovjet är/var inga kommunistländer.

 

Kommunismen avsade sej Sovjet för länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Dödstraff är dåligt tycker jag. Alla människor är lika, normala personer och brottslingar, och om en brottsling dödar en människa, och sen får dödstraff, så mördar ju staten en människa. Ska dom få dödstraff då och sen den som dödade dom o.s.v? Då slutar det med att mänskligheten blir utrotad. (Det blir faktiskt så om man tänker logiskt).

Enligt din tankegång, JA. Enligt min, NEJ.

 

Om du hade LÄST, hade du sett att jag inte tycker att de skall betraktas som människor.

 

Det är mer som att...avliva en rabiessmittad hund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

plus 60% av dom som sitter inne är svenskar, hur kan då 80 också vara invandrare? det är 40% invandrare, men det är skit mycket iallfall, och varför dom inte släps in på marknaden är för att det krävs mer än vad dom har i utbildning, det är därför, inte pågrund av hudfärg, om en svensk och en invandrare söker samma jobb, dom har båda likadan utbildning, då får med 70% garanti invandraren jobbet, eftersom arbetsgivaren får då betalt att andställa invandraren!

 

samtidigt finns det 8 000 000 svenskar och 1 000 000 invandrare och dom har 40% av posterna i fängelset, det utesluter ju bara det att dom är mer kriminella än svenskarna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjaa du verkar inte riktigt fördomsfri....

dödstraff är defintivt inte lösningen på kriminalitet däremot är samhällstjänst det. om alla brottslingar fick göra alla skitjobb som skura toaletterna i tunnelbanan och skura bort klotter i nåt år kanske dom skulle tänka sig lite för och sen kunde man ge dem lite sämre mat, som det är nu så är maten bättre i fängelserna än va den är på min skola!!!!

nåt säger mig att det är fel.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

plus 60% av dom som sitter inne är svenskar, hur kan då 80 också vara invandrare? det är 40% invandrare, men det är skit mycket iallfall, och varför dom inte släps in på marknaden är för att det krävs mer än vad dom har i utbildning, det är därför, inte pågrund av hudfärg, om en svensk och en invandrare söker samma jobb, dom har båda likadan utbildning, då får med 70% garanti invandraren jobbet, eftersom arbetsgivaren får då betalt att andställa invandraren!

 

samtidigt finns det 8 000 000 svenskar och 1 000 000 invandrare och dom har 40% av posterna i fängelset, det utesluter ju bara det att dom är mer kriminella än svenskarna...

Det finns hur många exempel på invandrare som inte fått jobb, trots att de har haft högts utbildning. En kille som hette Adamhad Mahur fick inte jobbet, trots att han hade högts utbildning. Ett halvår senare försökte han igen, då han hade bytt namn till Erik Karlsson. Han fick jobbet.

 

Rasister i uniform, det är vad svenskarna är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jellyfish: ja, då finns det iallfall ett sätt att få jobb...

 

shacti: och mina såkallade "fördommar" är baserade på värklig fakta, jag tror staten skulle bli stämda av typ massor av jämnstälds rörelser för kränkning, vi lever i sådan värld där det gå att göra sånt, händer även att mycket bra folk i armen blir avskedade pågrund av att dom befaller någon att städa toalleten, därför anställer dom numera städadare åt det...

 

ner med statliga hotell!

 

Rasister i uniform, det är vad svenskarna är.

där har vi en fördom! förtal... alla är inte rassar, kanske bara dom i ditt sälskap är det. plus om dom är det kanske det bygger på sanning, det är skit svårt att få jobb, och inte blir det enklare av att dom släpper in invandrare, dom sabbar ju för både svenskar och icke svenskar på så vis, inge jobb, inga pengar. inga pengar, fördomar mot dom som är enklast att skylla på... samma sätt var det för nazi tyskland efter första världskriget... det andvände hitler, och idag så andvänder typ nsf och sd sånt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödsstraff är bättre än livstids fängelse det är ju samma sak man lider ju när man är i fängelse om man inte vill lida längre så då är det bara att banka sig i vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödsstraff är bättre än livstids fängelse det är ju samma sak man lider ju när man är i fängelse om man inte vill lida längre så då är det bara att banka sig i vägen.

Fast, om man är oskyldig så kan man inte bli återuppväckt. Om man är oskyldig och sitter i fängelse så finns det en chans att man kan bli friad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...