Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Gäst Liquid Silk

Rekommendera inlägg

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jellyfish, du som är mot dödsstraff:

 

Om din familj, få se.. en lillebror, en syster, en farmor, en morsa en farsa, morbror och dennes fru (kommentera inte det), är ute på resturang. Du är ute och ränner på ett disco, till techno musik och dricker sprit. När du kommer hem så får du reda på att en man har skjutit ner alla på den resturangen där din familj var. Mannen är fullständigt frisk och vet precis vad han har gjort. Vad vill du att dom ska göra med honom ? Sätta han i fängelse i tjugo år ? Och sen tycker du han har fått sitt straff och du kan inte ens stava till revansch längre ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jellyfish, du som är mot dödsstraff:

 

Om din familj, få se.. en lillebror, en syster, en farmor, en morsa en farsa, morbror och dennes fru (kommentera inte det), är ute på resturang. Du är ute och ränner på ett disco, till techno musik och dricker sprit. När du kommer hem så får du reda på att en man har skjutit ner alla på den resturangen där din familj var. Mannen är fullständigt frisk och vet precis vad han har gjort. Vad vill du att dom ska göra med honom ? Sätta han i fängelse i tjugo år ? Och sen tycker du han har fått sitt straff och du kan inte ens stava till revansch längre ?

 

1. Jag brukar inte dricka sprit

2. Jag hatar techno

3. Jag har ingen lillebror

4. Jag har ingen syster

5. En frisk person skulle aldrig göra något sånt, utan motiv. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

?!

 

Sa jag inte att du inte skulle kommentera det. Snälla -___-.

 

K, du dricker inte sprit, du hatar techno.

 

Okej, du har ingen syster och ingen lillebror.

 

Men en man frisk man skjuter ner hela resturangen, fast han egentligen bara är ute efter endast en. Istället dödar han alla.

 

Nu då ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle spöa honom, sen skulle han in på livsstid.

 

Dessutom, vem avgör om han är frisk eller sjuk?

 

skulle du verkligen spöa nån som kallblodigt mördat flera stycken. Livstids fängelse innebär inte att man sitter där tills man dör, utan mer att man är där på obestämd tid....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man sitter där tills regeringen friger en, brukar handla om 12-15 år.

När du sedan kommer ut är förmodligen, den friske, som inte fått vård, extremt psykiskt påfrestad. "Äh, va f*n, här i Sverige kan man inte få mer än 22 års fängelse. Därinne är ju till och med rena rama paradiset, bättre än att bo på gatan. Mycket bättre. Sen kan jag få lite uppmärksamhet också, bara till att döda nån. Jag kommer ändå inte dö". Sen har fler människor dött. P.g.a mördaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle spöa honom, sen skulle han in på livsstid.

 

Dessutom, vem avgör om han är frisk eller sjuk?

 

 

okej...... lycka till...

 

Skit samma om man är psyk, mord är mord!!! det är inte så att bara för att man är sjuk så blir allt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...