Hoppa till innehåll

Tycker Ni Det Är

Gäst Adema

Rekommendera inlägg

Jallyfish... du säger att kungen kostar pengar. Hur mycket tror du att det är jämfört men socialbidrag och andra bidrag som folk fuskar sig till.

Juste! Ingenting, kungen ska sitta kvar. Han är en bra och viktig symbol för Sverige och jag tror att större delen av den svenska befolkningen är villiga att betala den lilla summa han gör av med.

Däremot borde man upphöra med betalning till såna som Freivall som åker runt på luxresor med svenska skattepengar.

Nä, men bara för att det fuskas bort mer pengar än vad kungen får så kan vi ju fortfarande spara in pengar på att avskaffa det rika svinet. Det där med att det fuskas bort mycket pengar, ska det också tas tag i. Även om de tär mycket värre med kungen.

I en demokratiskt land ska man inte ens överväga att en person ärver sitt ämbete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ja men sverige är en monarki! inte något annat, det är en kung vi ska ha och även fast han lider av något "handikapp" så ska vi ha honom! ordet kung i sverige står för något mycket bra! är du arg på kungen bara för att vi bara har haft 2 stycken brudar som styrt sverige sedan 1500 talet? eller vad är det frågan om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommunsim har visst funnits och finns, i Indien tillexempel. Vad jag gav exempel på var länder (utom Kuba) där det faktiskt aldrig funnits kommunsim fast sådana som du tror det...

De är helt sjukt att det får finnas... men säg mig ärligt Jellyfish kan du verkligen tycka att städare och hjärnkirurger ska ha det likadant?

Om du tycker det är du mer korkad än jag trodde

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommunsim har visst funnits och finns, i Indien tillexempel. Vad jag gav exempel på var länder (utom Kuba) där det faktiskt aldrig funnits kommunsim fast sådana som du tror det...

Ja, om utbildningen är gratis. Och det är den i ett kommunsitiskt samhälle.

Jäkla ungmoderater...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Apoca sa, har Sverige monarki. Då ska där finnas en kung, även om han har svampfobi eller inte. Han ska finnas där. Och han tar inte så mycket pengar och plats så att världen skulle bli lycklig utan honom. Dagisbarn vill bli kung och ha makten över sitt land. Det skriver man. "Om jag vore kung för en dag skulle jag.." Jadu. Vinka ? Ta pengar ? kn*lla tysk ? Betygsätta marabouchoklad (vilket konungen våran gör - se baksidan på marabouchoklad). Njaa.

Men hursomhelst har Sverige monarki, och så länge vi har det ska vi ha kung.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jelly tänk igen:

Tex:

Majvor är städare. Hon hoppade av skolan i 9an. Hade inga bra betyg hon fick med nöd och näppe jobb på en skola.

lön: ca 14 000/månaden

Urban är hjärnkirurg. Han har pluggat i 20 år totalt. Han hade toppbetyg och fick jobb inom sjukvården. efter ett tag blev han hjärnkirurg. Nu räddar han liv varje dag. lön: ca 80 000/månaden

Majvor tar bort tuggumi, Urban tar bort tumörer...

Sen kommer det nån idiot som du och säger att båda ska ha samma lön... är det rättvist mot Urban som verkligen kämpar! och Majvor som skiter i allt!

Jelly vakna upp ur din drömvärld!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Gäst Pcplayer

Kungen är dum i huvudet som får pengar för att åka runt o vinka. Han är helt inkompetent för sin uppgift. Kungen kan dra nåt gammalt över sej.

Fast å andra sidan, så vill jag nog inte heller ha en president som ska kosta en massa pengar med allting. Tror jag vill ha endast en "stadsminister".

tänk om kungen är medlem och ser det :meddum:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jelly tänk igen:

Tex:

Majvor är städare. Hon hoppade av skolan i 9an. Hade inga bra betyg hon fick med nöd och näppe jobb på en skola.

Urban är hjärnkirurg. Han har pluggat i 20 år totalt. Han hade toppbetyg och fick jobb inom sjukvården. efter ett tag blev han hjärnkirurg. Nu räddar han liv varje dag. lön: ca 80 000/månaden

Sen kommer det nån idiot som du och säger att båda ska ha samma lön... är det rättvist mot Urban som verkligen kämpar! och Majvor som skiter i allt!

Om utbildningen är gratis så ja. Då kan man välja efter intresse och vad man är duktig på, inte hur mycket pengar pappa har i sin plånbok.

Klarar inte Majvor mer, så får hon bli städare. Men hon ska ha samma lön som Urban, som har gått i skolan. Skola är jävligt mycket softare än jobb, iaf ofta.

LINK_BLUE: Ja, det hopps jag.

Redigerat av Jellyfish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jelly tänk igen:

Tex:

*Host* vad lider du av? *Host*

Det är väll självkart att någon som hoppade av skolan i nian med skitbetyg inte ska få ett piss betalt medan såna som har slitit hundratals gånger mer för sin utbildning ska ha mer betalt. Tyvär är det svenska samhället inte så idag.

Kan bero på sossarna någon?

Redigerat av Oden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...