Hoppa till innehåll

Bästa Avatar/banner/bild


Autobahn
 Dela

Rekommendera inlägg

Ni som gör sings, borde det inte vara bättre om ni rita hela bilden själv?

Allt jag ser på de flästa bilderna är en snabb bakgrund med en figur på.

 

Gör något eget!

 

Precis som Burken sa!

 

Och vadå rita? Förklara gärna vad du menar. Ska vi sitta och rita pixel per pixel? Då kan du ju lycka till med att ens komma i närheten... <_<

Redigerat av Nyllet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 10.3k
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Ni som gör sings, borde det inte vara bättre om ni rita hela bilden själv?

Allt jag ser på de flästa bilderna är en snabb bakgrund med en figur på.

 

Gör något eget!

 

Vadå gör något eget? Signaturer är inte menat att ta lång tid. Men dom blir inte klara på 10 minuter heller. Ska man göra en snygg signatur kan det ta över en halvtimma om man vet vad man ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försök inte läxa upp honom. Han vet. Och jag håller med honom. De flesta bilderna här inne är bara en någorlunda bakgrund med en text och en liten ful gubbe på. Man måste lära sig att göra bilden till en helhet. Inte bara slänga ihop en massa grejor och hoppas på att det funkar ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försök inte läxa upp honom. Han vet. Och jag håller med honom. De flesta bilderna här inne är bara en någorlunda bakgrund med en text och en liten ful gubbe på. Man måste lära sig att göra bilden till en helhet. Inte bara slänga ihop en massa grejor och hoppas på att det funkar ihop.

 

Det är väl ens eget val om man vill göra något helt eller slänga ihop nåt. Det handlar bara om att posta det man själv tycker är fint...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Burken bj: Jag vet hur långt tid det tar för jag har använt PS mycket mer än dig och det är säkert.

 

Nyllet: Nej inte pixel för pixel, det finns mycket lättare altenativ som 3d mobelling. Man behöver inte äns ha en gubbe på det kan räcka mett tecken eller sak.

 

MagiskaBarnet: Ja det är ens eget val, men det är min åsikt om att ni blir "berömda" på någons annans arbete vilket jag tycker är fel.

 

Kortfattat grovjobbet gör någon annan allt ni(flästa) gör är att försöka presentera det på ett fint sätt, vilket är fel enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Burken bj: Jag vet hur långt tid det tar för jag har använt PS mycket mer än dig och det är säkert.

 

Nyllet: Nej inte pixel för pixel, det finns mycket lättare altenativ som 3d mobelling. Man behöver inte äns ha en gubbe på det kan räcka mett tecken eller sak.

 

MagiskaBarnet: Ja det är ens eget val, men det är min åsikt om att ni blir "berömda" på någons annans arbete vilket jag tycker är fel.

 

Kortfattat grovjobbet gör någon annan allt ni(flästa) gör är att försöka presentera det på ett fint sätt, vilket är fel enligt mig.

 

Men vet du vad, varför tar du inte och gör ett eget program istället för att använda PS?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Burken bj: Jag vet hur långt tid det tar för jag har använt PS mycket mer än dig och det är säkert.

 

Nyllet: Nej inte pixel för pixel, det finns mycket lättare altenativ som 3d mobelling. Man behöver inte äns ha en gubbe på det kan räcka mett tecken eller sak.

 

MagiskaBarnet: Ja det är ens eget val, men det är min åsikt om att ni blir "berömda" på någons annans arbete vilket jag tycker är fel.

 

Kortfattat grovjobbet gör någon annan allt ni(flästa) gör är att försöka presentera det på ett fint sätt, vilket är fel enligt mig.

 

Du, du kan f*n inte veta hur långt tid det tar att göra en bild bara för att du har andvänt photshop mer än mig. Det handlar om hur mycket man vill lägga ner på en bild. Ibland sitter jag och håller på med detaljer, och ibland bara slänger jag ihop något...

Att göra en bild kan ta allt från en kort stund till en j*vla massa tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Burken bj: Jag vet hur långt tid det tar för jag har använt PS mycket mer än dig och det är säkert.

 

Nyllet: Nej inte pixel för pixel, det finns mycket lättare altenativ som 3d mobelling. Man behöver inte äns ha en gubbe på det kan räcka mett tecken eller sak.

 

MagiskaBarnet: Ja det är ens eget val, men det är min åsikt om att ni blir "berömda" på någons annans arbete vilket jag tycker är fel.

 

Kortfattat grovjobbet gör någon annan allt ni(flästa) gör är att försöka presentera det på ett fint sätt, vilket är fel enligt mig.

 

3d mobelling? Använd det du om du nu tycker det är så kul och så håller jag mig till ps.

 

Grovjobbet? Förklara gärna exakt vad du menar med det.

 

Just ja tiden... du har inte en blekaste anning om hur lång tid det tar att göra visa signaturer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Phaedrus: Varför skulle jag göra det när PS funkar fint och är skapad för att rita bilder?

 

Burken bj: Jo jag vet hur långt tid det tar för att skapa en sigg. Men det är ingenting gemfört med hur svårt och lång tid det kan ta för att skapa figuren i mitten.

 

Nyllet:

1: 3d modelling var ett förslag.

2: Läs föregående och beskriv hur de här bilderna skulle se ut utan motivet i mitten http://img214.imageshack.us/img214/5663/3versionflash9vs.png

3: Jo det har jag, med det tar mycket längre tid att skapa figuren i mitten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...