Nyllet Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 (redigerat) Ni som gör sings, borde det inte vara bättre om ni rita hela bilden själv? Allt jag ser på de flästa bilderna är en snabb bakgrund med en figur på. Gör något eget! Precis som Burken sa! Och vadå rita? Förklara gärna vad du menar. Ska vi sitta och rita pixel per pixel? Då kan du ju lycka till med att ens komma i närheten... <_< Redigerat 28 Maj 2006 av Nyllet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 En sigg tar faktiskt inte så jätte lång tid att göra, det är en bakgrund, sätta dit en bild, och text. Fast sen kan man ju lägga dit många detaljer som ger den extra kicken i bilden, och det kan ju ta lite längre tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Ni som gör sings, borde det inte vara bättre om ni rita hela bilden själv? Allt jag ser på de flästa bilderna är en snabb bakgrund med en figur på. Gör något eget! Vadå gör något eget? Signaturer är inte menat att ta lång tid. Men dom blir inte klara på 10 minuter heller. Ska man göra en snygg signatur kan det ta över en halvtimma om man vet vad man ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Försök inte läxa upp honom. Han vet. Och jag håller med honom. De flesta bilderna här inne är bara en någorlunda bakgrund med en text och en liten ful gubbe på. Man måste lära sig att göra bilden till en helhet. Inte bara slänga ihop en massa grejor och hoppas på att det funkar ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Försök inte läxa upp honom. Han vet. Och jag håller med honom. De flesta bilderna här inne är bara en någorlunda bakgrund med en text och en liten ful gubbe på. Man måste lära sig att göra bilden till en helhet. Inte bara slänga ihop en massa grejor och hoppas på att det funkar ihop. Det är väl ens eget val om man vill göra något helt eller slänga ihop nåt. Det handlar bara om att posta det man själv tycker är fint... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paradox Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Burken bj: Jag vet hur långt tid det tar för jag har använt PS mycket mer än dig och det är säkert. Nyllet: Nej inte pixel för pixel, det finns mycket lättare altenativ som 3d mobelling. Man behöver inte äns ha en gubbe på det kan räcka mett tecken eller sak. MagiskaBarnet: Ja det är ens eget val, men det är min åsikt om att ni blir "berömda" på någons annans arbete vilket jag tycker är fel. Kortfattat grovjobbet gör någon annan allt ni(flästa) gör är att försöka presentera det på ett fint sätt, vilket är fel enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phaedrus Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Burken bj: Jag vet hur långt tid det tar för jag har använt PS mycket mer än dig och det är säkert. Nyllet: Nej inte pixel för pixel, det finns mycket lättare altenativ som 3d mobelling. Man behöver inte äns ha en gubbe på det kan räcka mett tecken eller sak. MagiskaBarnet: Ja det är ens eget val, men det är min åsikt om att ni blir "berömda" på någons annans arbete vilket jag tycker är fel. Kortfattat grovjobbet gör någon annan allt ni(flästa) gör är att försöka presentera det på ett fint sätt, vilket är fel enligt mig. Men vet du vad, varför tar du inte och gör ett eget program istället för att använda PS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Burken bj: Jag vet hur långt tid det tar för jag har använt PS mycket mer än dig och det är säkert. Nyllet: Nej inte pixel för pixel, det finns mycket lättare altenativ som 3d mobelling. Man behöver inte äns ha en gubbe på det kan räcka mett tecken eller sak. MagiskaBarnet: Ja det är ens eget val, men det är min åsikt om att ni blir "berömda" på någons annans arbete vilket jag tycker är fel. Kortfattat grovjobbet gör någon annan allt ni(flästa) gör är att försöka presentera det på ett fint sätt, vilket är fel enligt mig. Du, du kan f*n inte veta hur långt tid det tar att göra en bild bara för att du har andvänt photshop mer än mig. Det handlar om hur mycket man vill lägga ner på en bild. Ibland sitter jag och håller på med detaljer, och ibland bara slänger jag ihop något...Att göra en bild kan ta allt från en kort stund till en j*vla massa tid! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nyllet Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Burken bj: Jag vet hur långt tid det tar för jag har använt PS mycket mer än dig och det är säkert. Nyllet: Nej inte pixel för pixel, det finns mycket lättare altenativ som 3d mobelling. Man behöver inte äns ha en gubbe på det kan räcka mett tecken eller sak. MagiskaBarnet: Ja det är ens eget val, men det är min åsikt om att ni blir "berömda" på någons annans arbete vilket jag tycker är fel. Kortfattat grovjobbet gör någon annan allt ni(flästa) gör är att försöka presentera det på ett fint sätt, vilket är fel enligt mig. 3d mobelling? Använd det du om du nu tycker det är så kul och så håller jag mig till ps. Grovjobbet? Förklara gärna exakt vad du menar med det. Just ja tiden... du har inte en blekaste anning om hur lång tid det tar att göra visa signaturer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paradox Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Phaedrus: Varför skulle jag göra det när PS funkar fint och är skapad för att rita bilder? Burken bj: Jo jag vet hur långt tid det tar för att skapa en sigg. Men det är ingenting gemfört med hur svårt och lång tid det kan ta för att skapa figuren i mitten. Nyllet: 1: 3d modelling var ett förslag. 2: Läs föregående och beskriv hur de här bilderna skulle se ut utan motivet i mitten http://img214.imageshack.us/img214/5663/3versionflash9vs.png 3: Jo det har jag, med det tar mycket längre tid att skapa figuren i mitten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 29 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2006 PS är inte gjort för att rita bilder... En välgjord sig lägger man minst ner en halvtimme på. Vad jag vet så är det bara renders som tas från nätet. Annars är det bara defaults... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paradox Skrivet 29 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2006 Zimens: Så du tror att det tar längre tid att skapa en sigg än en serie figur eller annat motiv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.