Peach Skrivet 21 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 läs detta////// Nintendo registrerade nyligen det något kryptiska namnet vPocket. Som namnet antyder har det hela antagligen något med bärbart att göra, och då ligger väl Nintendo DS närmast till hands. Nintendo har ju tidigare berättat att de tänker använda kassettporten för Gameboy Advance-spel för tillbehör och kanske är detta det första? Någon speltitel tycks det ju i alla fall inte vara. Mystiken tätnar när man dessutom hör att Nintendo köpt licens på Palm OS (operativsystem för bärbara enheter). En personlig gissning är att de båda har med varandra att göra och kanske kan förvandla Nintendo DS till en riktig handdator där man kan lägga scheman, visa textfiler, kolla på bilder och lyssna på mp3. En annan kvalificerad gissning är att det har med internetuppkoppling att göra, så DS-spelare världen över kan mötas i allt från Mario Kart DS till Madden 2005. Lägg namnet vPocket på minnet, senast E3 i maj lär vi få veta vad Nintendo ska ha det märkliga namnet till. låter coolt..... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 12 Skrivet 21 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2005 Det som är dåligt att Nintendo DS tar signalen från andra DS spelare i 10-30 meter borde vara hela världen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeem Skrivet 27 Februari 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2005 (redigerat) Det som är dåligt att Nintendo DS tar signalen från andra DS spelare i 10-30 meter borde vara hela världen Försök och göra ett trådlöst nätverk själv som täcker hela världen... Du kan ju försöka modda din ds isåfall Redigerat 27 Februari 2005 av Tv gamer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kebab Nisse Skrivet 4 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2005 jag ska köpa en V-pokcet om den kommer :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeem Skrivet 5 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 hoppas det är internett uppkoppling....(det finns redan en protoyp på internett adapter) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hajen Skrivet 5 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 Hoppas att det handlar om NDS. För att här har man gått och sparat till något fint och jag har då köpt det bästa man kan köpa (tycker jag), NDS. Jag kommer att bli galen om det kommer en till hårdvara från Nintendo. Men det gör ingenting om hårdvaran inte blir någon succé. :lol: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeem Skrivet 5 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2005 samma här Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kebab Nisse Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 hoppas den kommer snart :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuddE Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 Länk? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Dragon Skrivet 29 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2005 (redigerat) Att Nintendo skulle köpa licens på Palm OS var ju ingen överaskning... dom var ju nästan tvungna att göra de, för som det är nu så fyller touch screenen ingen annan funktion än att spela minispel på, och kanke göra lite menyval. Men V-Pocket låter ju lite intressant... i mina öron låter de som antingen Vibration - Pocket (de går ju ihop.. stoppa in den i din GBA port, och vips.. du har rumble feature) Video - Pocket (se film på DS kanske inte låter så imbjudande när man talar om skärmstorleken... men ändå) Eller kanske rent av en kamera/videoinspelare för DS... skulle ju vara som nästa generations Gameboy Camera... mums! ^^ [edit] Aha... efter lite googlande hittade jag lite förklarande info: "Nintendo had recently licensed Palm OS based PDA software without any details on why they had done it. Nintendo sources have now revealed that the V-Pocket patent filed by Nintendo a few days ago concerns this licensing. E3 2005 will be the first witness of the Nintendo V-Pocket suite: a complete line of personal organizer tools for the Nintendo DS. Nintendo believes PDA software coupled with the already existing touch screen of the DS will put it above its high profiled rival, the PSP." [edit] Redigerat 29 Mars 2005 av Thunder Dragon Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg