Hoppa till innehåll

Nya Windows?

ReGaLiS

Rekommendera inlägg

Gäst henke37

Beta betyder inte gratis, det betyder fullt med buggar.

Beta verssioner kan vara gratis, men man behöver inte ens kunna få se på en skärmdump.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

betaversioner behöver inte vara gratis, har jag sagt det eller?

longhorn är bara en betaversion, så microsoft tycker att man kan få ladda ner den gratis. men nu är jag inte helt säker på att longhorn betan är gratis men...

föressten kan betaversioner fungera hur bra som helst, det ska egentligen vara en version med så få buggar som möjligt men det är oftast bra mycket buggigare än den skarpa versionen. alpha versionen däremot är alltid hur buggig som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

betaversioner behöver inte vara gratis, har jag sagt det eller?

longhorn är bara en betaversion, så microsoft tycker att man kan få ladda ner den gratis. men nu är jag inte helt säker på att longhorn betan är gratis men...

föressten kan betaversioner fungera hur bra som helst, det ska egentligen vara en version med så få buggar som möjligt men det är oftast bra mycket buggigare än den skarpa versionen. alpha versionen däremot är alltid hur buggig som helst!

Du antyder ju att du menar det när du säger: "om inte jag har fel så är longhorn GRATIS och LAGLIGT att ladda ner eftersom att det bara är en betaversion."

Longhorn är inte gratis. Om microsoft skulle bestämma sig för att testa beta eller alpha så gör de det med speciellt utvalda personer...så slutna cirklar som möjligt...

De versioner som har gått att ladda ned är såna som har läckt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu hade jag för mig att longhorn betan fanns gratis hos microsoft, men jag hade tydligen fel. sorry så heeeeemmmskt myyyckeeettt.

jag antydde att microsoft tyckte att de inte ville ta betalt för att det var en beta. nu kan faktiskt vissa företag testa longhorn gratis, men inte allmänheten.

har själv blivit utvald som betatestare för ett spelföretag så jag borde väl veta att betaversioner inte alltid går att ladda ner. men t.ex. är mozillas firefox-tilläggs sida en beta men den går att använda av alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...