Hoppa till innehåll

Religion

Oden

Rekommendera inlägg

Ja det har ju hänt något med kroppen så man fått hjärtstillestånd, om man sen reparerar skadan är ju ingen skada skedd. Människorna repareade bara skadan så att kroppen var som vanligt igen, men Gud gav kraften att hjärtat skulle börja slå.

Eftersom cellerna finns, lever och frodas, så kommer hjärtat slå ändå.

Du säger att Gud skapade allting? Vem skapade Gud?

Människan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 269
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

shacti: Sluta slingra dig undan ämnet. OK, det var väl fel att använda berg-liknelsen då, ta någon annat liknelse om du vill.

Nu pratar vi om religion, inte berg.

Jellyfish: Ingen skapade Gud, han har alltid funnits. Precis som att vi inte riktigt kan förstå att rymden är oändlig kan vi inte riktigt förstå hur Gud alltid har funnits. Om man vet allt bakom det hela är det säkert enkelt att förstå, men vi kan inte förstå i så stora mängder att vi "minskar ner det" till våran kunskapsförmåga, till vårat, kan man säga "språk", det andra "språket" är mer detaljerat så det språket förstår vi inte. Ungefär som när du förklarar för ett litet barn, du berättar inte allt för att dess hjärna kan inte förstå allt, du gör en mindre version utav der hela.

Jag accepterar din tro, men jag lovar dej att det går att klona människor. Man har ju gjort s.k provrörsbarn m.m..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OK. Aja du vet vad jag tror om kloning. Jag citerar mitt tidigare inlägg.

"Vi människor kanske kan skapa den fysiska delen, men inte ge liv. Att göra t.e.x. så att en arm kan röra sig, ett hjärta stå, en hjärna arbetar kan vi inte göra. Vi kanske kan "bygga upp" men inte ge människan, djuren och växterna liv. Och en människa utan liv är ju ingen människa, alltså kan inte vi skapa människor. Själva livet ger Gud som jag sagt."

Ha det bra allihopa! :)

Men... Dolly levde ju i många år?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm jo men förhållande kort (född 5 juli 1996, död 14 februari 2003,)+ att det tog mer en hundra försök inann de lyckades klona Dolly (273) tror jag. Det finns en klonings frima ivärlden i dag (Cloneaid) och ett klonförsök kan kosta 300000 dollar....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm jo men förhållande kort (född 5 juli 1996, död 14 februari 2003,)+ att det tog mer en hundra försök inann de lyckades klona Dolly (273) tror jag. Det finns en klonings frima ivärlden i dag (Cloneaid) och ett klonförsök kan kosta 300000 dollar....

Dock så utvecklas ju vetenskapen hela tiden. Dessutom var ju Dollys liv ganska så långt, för att vara ett får.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis det är ekonomi och moral som alltid står i vägen för vetenskapliga framsteg. Tänk utan alla töntar som blabla inte klona oestetiskt osv. inte hade funnits då hade vi kanske klonat människor idag.

Zdravo: Vi består i grunden av atomer, atomer är totalt livlösa så hur fanken förklarar du att vi lever då? Eller virus, de sprider sig vidare och förökar sig men lever ändå inte....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men du kan ju svara på mina frågor. Hjärtat slår via nervimpusler från nervsystemet, små elektroniska signaler skickas till sinusknutan i hjärtat, så att det slår.

Det är knappast Gud som gör det.

Detta har jag stött på tidigare i debatt med kristna, att de drar sej ur när det blir för svårt alltså.

"Lalala - jag hör ingenting!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...