Hoppa till innehåll

Är Det Ett Bra Spel

Gäst sparky

Rekommendera inlägg

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja, det är värt pengarna. Dock kan det bli litet långtråkigt efter en tid. Det beror också helt på din stil. Gillar du simulatorspel så är The Sims 2 spelet för dig. Brukar du bara gilla skjutspel så är det nog inget för dig. Välj själv. Annars rekommenderar jag The Sims och alla dess expansioner, eftersom de är roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att The Sims 2 inte är värt att köpa. Det är så enformigt. Simmarna går till jobbet, barnen går till skolan, det ringer i telefonen medans de är borta, alla kommer hem, käkar, barnen gör läxorna, vuxna sitter vid datorn eller pluggar också, alla går och lägger sig. Ibland föds det nya barn, men det är också tråkigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hmm... Det är sant att man kan tröttna på Sims. Har ej Sims 2 (ännu), men om man låter det vara ett tag så är det roligt igen. Det har jag gjort.

Dock har jag många Simsspelande vänner runt om i världen, via Maxis site, och alla jag talat med gillar Sims 2. En av de viktigaste anledningarna är livscykeln, som ej finns i Sims.

Sims är ju ett spel som ligger ganska så nära verkliga livet om man tänker efter. Och det är ju inget lätt liv heller. Det var också ett syfte bakom det om jag förstått skaparna till det rätt under mötena i chatten innan expansioner kom ut. Det är ju så här det är i livet som vuxen. Man sover, äter och jobbar för det mesta.

Du måste avgöra själv om du ska ha Sims 2 eller inte. Jag kommer att skaffa det en dag. men än så länge duger Sims bra, tillsammans med andra strategi och simulator spel jag kopplar av med då och då. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har The Sims 2 men alltså den suger lite sådär. Det är roligt när du precis har köpt det men senare efter en vecka tröttnar du, speciellt om du har varit "beroende" av ettan. Själv blev jag trött på det efter 2 dagar men min syrra är alldeles fäst ved den. :blink: . Jag tycker att du ska vända dig till Roller Coaster Tycoon 2 eller 3 (2:an kan vara roligare än 3:an, det beror på din stil :) )

Redigerat av Naruto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Japp, det é värt pengarna & att köpa!..

För att: jag har haft The Sims2, snart i ett halvår, & det é fortfarande rolig, men man kan tröttna men det blir roligt igen....

:( :cry: Men nu kan inte jag spela det på ett tag för det går inte till vår dator plötsligt, för simset kan stängas av om det é rätt så gammalt! :cry: :(

men du bestämmer helt & hållet själv, för vi skall ju inte bestämma vad du skall köpa & inte köpa!.. :D--Lycka till med tänkandet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har haft The Sims 2 sen de kom ut o nu har jag Studentliv oxå!

Och nu har de blivit roligt tycker jag när de finns många nya saker man kan ladda ner till spelet!

Är lite tråkigt annars!

Men nu e jag en typ som tycker om att bygga hus o inreda...inte direkt spela med gubbarna!

Men jag tycker helt klart pengarna....eller ja va man nu väljer att köpa eller ngt annat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...