Hoppa till innehåll

Korta Spel


Rekommendera inlägg

  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Man är ju bra på olika sorters av spel, därför klarar man dom olika snabbt.

 

Problemlösningar som Zeldaspelen kan jag ta flera år på mig, och ibland inte klara dom alls. Men när det är enformig, blodig Rå-Köttar-Slakt spelet ut är det få som tar mig. Vill jag lova. Men spel där man måste tänka, är jag totalt värdelös på. För det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RPG spel och äventyrs spel är spel som brukar vara ganska långa. Många ligger på över 50 timmars spel tid. Sånna spel lägger folk ofta på hyllan efter en varvning. Sedan finns det spel som tar hundra tals timmar. Ett exempel är campainen på heroes of might and magic III. Det klarar man inte på 40-50 timmar precis. Men det är ju Campain det. Kanske inte räknas riktigt.

Om man är duktig på plattforms spel finns det vissa spel som man klarar väldigt fort. Men dom lägger man ju sedan oftast inte på hyllan, utan ett bra plattforms spel kan du spela hundratals ggr. Ett exempel är Mega man 3, som jag har varvat Minst en gång om dagen nu i två månader :D

 

Ett exempel på Game Cube är nog "IKARUGA". Har aldrig spelat det, men ska tydligen bara ha 6 banor. Där är det meningen att man ska spela om och få högre poäng. Ett spel som jag säkert kommer köpa någon dag fram igenom!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelet Morrowind (Finns inte till Gamecube vad jag vet) ska ta, enligt fakta 76 timmar att springa igenom fågelvägen. Fågelvägen = Rakt fram. Alltså, om inte uppdragen skulle funnits, och inga byggnader och andra hinder. Skulle det ta 76 timmar att bara hålla inne framåt och komma till målet. Då är det ju frågan om hundratalstimmar när man ska varva det helt, och då fanstar man garanterat 20 gånger om.

Ikaruga är inget jag testat personligen, men enligt säkra källor är det kul en gång. Alltså, ingen spelar om det för att få mer poäng. Fungerar väl ugnefär som Snake eller Tetris, när du slagit ett rekord som du inte kan slå, skiter du fullständigt i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...