Zontrius Skrivet 9 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2005 Min dator är på 1.8ghz men han som jag köpte den av säger något om att det räknas som en 2,8+ kan det stämma? Om det är så är det bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 9 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2005 Om det är en AMD Athlon 64 2800+ du har så motsvarar den en P4 på 2.8Ghz trots att den är på 1.8Ghz. Men jag säger som alltid, bara för att du har många Ghz så behöver inte din processor vara snabb, mycket annat som spelar in. Bl.a vad för processor du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 10 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2005 Cashe nivåerna är det som spelar in. En AMD på 2 Ghz äger sönder en celeron på 5 Ghz. Så är det bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 10 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2005 de använder olika tekniker för att tillverka processorerna. tyvärr är inte gHz enheten en bra enhet för hur snabb en processor är. bara för antalet beräkningar per sekund. en mac processor på 1ghz är t.ex. mycket starkare än en pentium på 2ghz. och lite snabbare än en motsvarande amd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 10 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2005 Japp, är som att säga att en kamera med 10 megapixlar är bättre än en kamra med 5 MP. Men så är inte alltid fallet, långtifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 11 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2005 Admin har rätt det är inte ghz som gör processorn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.