Hoppa till innehåll

Pictochat & Online Spel?


Rekommendera inlägg

Vad tycker ni om pictochat?

Själv tycker jag det är bra gjort och så men det är lite synd att man måste vara rätt nära den man snackar med ändå så man kan lika bra snacka utan PictoChat.

Men har hört att man kommer kunna spela online om man kopplar in DS till datorn och då borde man kunna chatta med vem som helst kanske. Fast då kan man ju bara använda MSN och sånt :\

 

Vad tycker ni om PictoChat och vad vet ni om online spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pictochat bra, men jag tycker de´t borde ha längre räckvidd. Det är ju lika bra att gå fram och säga något till den man chattar med. Online spelen har jag inte hört talas. En sak jag gillar med DS (även om jag inte har testat det än, för det DS jag har kört är min kompis) är att man kan köra Trådlöst Multiplayer OCH att det bara är en av spelarna som behöver spelet (om jag har fattat rätt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är olika på olika spel med multiplayern men på till exempel Super Mario 64 DS behöver bara en ha spelet sen laddar dom andra ner det via DS menyn som man kommer till när man startar DS.

Eller som med Metroid Prime: First Hunt demot så måste alla ha I och starta spelet och sen gå in på multiplayer och "joina" där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

http://ds.ign.com/articles/594/594933p1.html

 

Där kan ni läsa lite om online ;)

 

Har skickat dem ett brev och frågat om Picto Chat ska kunna gå online också men ej fått något svar ännu :(

Jag meddelar er så fort jag fått ett svar :)

 

det står i hand boken att för att få online uppkoppling så ska man ladda den samtidigt som man är inne på picto chat !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...