Salzalada Skrivet 19 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2005 Men om en medlem från t.ex. mitt IP avregistrar sig, kan de andra som är registrerade på IP:et inte var inloggade heller då? Alltså, tas alla som har samma IP bort från fuska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2005 men varför kan man inte se sidan över huvud taget? och man kan inte regga en ny användare eller nåt va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 20 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2005 (redigerat) Men om en medlem från t.ex. mitt IP avregistrar sig, kan de andra som är registrerade på IP:et inte var inloggade heller då? Alltså, tas alla som har samma IP bort från fuska? Man kan inte vara inne från det IP:et. Nico: För att man inte ska kunna skaffa en ny användare. De flesta som avreggar sig har 3-4 varningar. Redigerat 20 Mars 2005 av # 21 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 (redigerat) Så, om nån har en reggad medlem i samma hyreshus som någon, och den ena blir bannad, kan den andra inte besöka sidan då ? <_<. Schysst. Eller tar ni kanske inte från hostens IP ? Hela nätverket ? Tar ni från dator till dator ? Redigerat 22 Mars 2005 av Mellanmjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 från dator till dator skulle jag gissa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 men säg att jag skulle vara i skolan och skriva 57 trådar i varje forum med texten "admin är en skunk" och bli avstängd, då kan alltså ingen på min skola gå in på fuska eftersom att hela skolan tillhör samma nätverk och har samma utåtgående ip? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 Jag har för mig att "den där 30-dagars grejen" endast är till för de som nyss har registrerat sig. De måste skriva ett inlägg inom 30 dagar annars blir de avregistrerade. Samma sak gäller om de inte är inloggade på 30 dagar. Tror inte det är 30 dagar, asså att man förvinner även när man gjort inläggDå skulle det var många som skulle var borta Bland dom första medlemarna som kanske bara har gjort några få inläg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 (redigerat) men säg att jag skulle vara i skolan och skriva 57 trådar i varje forum med texten "admin är en skunk" och bli avstängd, då kan alltså ingen på min skola gå in på fuska eftersom att hela skolan tillhör samma nätverk och har samma utåtgående ip? Det var det jag menade. Många i hyreshus har samma IP, och som här hemma, så har vi många datorer. Om min bror t.ex skulle bli bannad, skulle jag också bli det ? :huh: Och du, Nico, varför f*n skriva 57 trådar om att Admin är en skunk ? Hade du inget bättre exempel ? Redigerat 22 Mars 2005 av Mellanmjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.