Hoppa till innehåll

N00b Lek


Zonix
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En noobs rune scape dagbok......

JAAAAA!!!! Jag klarade mig genom tutorial island!!! Dem där råttorna var inte att leka med. Vad ska jag göra nu? Åh! En affär!! Jag går o köper något. Jag tittade i shoppen och jag såg......HOLY ****!!!!ett iron shortsword!! Den är ju säkert jättestark! Den är ju gjord av stenhårt gärn. Klickar på den ju men varför köper jag inget! Jag skriker: No matter how many times i click on value iron shortsword! It still says: Iron shortsword currently costs 55gp. Efter en stund så ger en kille mig ett iron 2hand sword och då går jag o dödar goblins. WOW!!! en bronze sq shield. Nu är jag tillräckligt utrustad för att överleva i wilderness!! Och det stämde. Jag har så låg lvl att ingen kunde attackera mig :cool: !! YEAH! Jag gick upp en combat lvl!!!! Och jag ser någon där borta som heter Zezima*. AJE! Zezima attackerar mig. Efter en stund känner Zezima medlidande och låter mig vinna :meddum: och tappar en dragon sq shield. Äh jag har fullt inventory och kan åndå inte använda den. Jag tror nog jag låter den vara för att behålla mina kebaber. 2 veckor senare har jag fått full hard leather!! :student: Jag har på mig det och går ut och använder magi mot rangers i wilderness**. AJ då! Nu dog jag och blev av med allt. Jag reportade den idioten för item scamming. Han snodde ju min full hardleather! Efter att ha hållit på så i 3 veckor blev jag bannad.

 

Nedanstående är en beskriving på några grejer för er som inte fattar.

____________________________________________________________________

*Zezima är för tillfället världsmästaren i rune scape.

 

**I wildy finns en grej som heter combat triangle. Det betyder att range äger mage. Mage äger melee och melee äger range. Och Att ha på sig melee armor som full steel är väldigt osmart om man ska maga/anvenda magi eller ranga/pilbåge för man blir mindre pricksäker och melee armor e svagt mot mage. Därför e det riktigt dumt att döda rangers i wildy med magi till attack(range armor e starkt mot magi. Lär er det!) o läder vilket e för rangers som försvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...