Hoppa till innehåll

Big Bang!

Gäst ymphinorx

Rekommendera inlägg

• Svar 628
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

då var all universums materia sammanpackad i en liten punk, stor som en pingisboll. Skulle man kunna säga

Jag tror mer på att universum var ungefär som det är nu men sedan sögs det in i något(vet inte ett skit om sånnthär typ) å senn sprängdes det å så har det alltid vart å kommer alltid och bli...

Å jag det e självklart Big Bang ja tror mest på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror det har hänt. För Tellus har nog inte funnits för alltid. Fasst det kan ju också vara så att Tellus har skapats av en massa molekyler seckund efter seckund

Eller att Gud har skapat jorden !

Alltså, det där med Big Bang, det är typ för komplicerat, att allting ska gå si och så och att alla molekyler och allt sånt, det är bara för svårt att tänka sig att något sånt har hänt !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om gud skapade oss, vem skapade gud? Skapade han sig själv eller? Mycket otroligt. Även om religionen är den lättaste förklaringen, så finns det många luckor i den.

Gud har alltid funnits !

Alltså, ni som inte tror på religonen, så är det uppenbart för er att påstå andra saker.

Ni tror på Big Bang och jag tror på att Gud skapade allt !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud kan inte alltid ha funnits. Ingenting är evigt. Det funkar helt enkelt inte, det stider mot varenda fysik (och en massa andra ) lagar som finns. ALLT HAR EN BÖRJAN OCH ETT SLUT !

" Det strider mot alla fysik lagar "

Det är det du tror på, men inte jag !

Gud har alltid funnits, men inte människan eller något annat.

Alltså är det inte uppenbart, du tror ju på vetenskapen, så det är därför du inte tror på Gud och att Gud alltid har funnits ?!

Jag tror inte på vetenskapen, jag tror på Gud !

Gud har alltid funnits !

Hur många gånger ska jag säga att du tror på vetenskapen och att jag tror på religonen ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...