Hoppa till innehåll

Big Bang!

Gäst ymphinorx

Rekommendera inlägg

Han(Gud) skapade apan, och lät oss utvecklas ur apan.

Så kan det ju inte vara om man följer bibelns väg. Gud skapade mannen som sin egen avbild på jorden. Sedan skapade han kvinnan utav mannens revben. Att blanda ihop vetenskapens teorier och Guds tro är det rätt patetiskt. ;)

Men Fusion... Du är muslim va? Eller bablar jag fel nu? För då har du väl en annan lärning än vad Kristendomen har?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 628
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Rowyn,ja det är jag...t.ex kristendomen säger att Jesus är Guds son,men vi muslimer har andra uppfattningar som t.ex att Jesus var en profet och att Gud har inga söner eller något liknande.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

fetaste bluffen någonsin, några astronomer sitter och säger att en boll stor som en ärta exploderade och allt skapades. Varför skulle den lilla "ärtan" explodera och vad hände sen?

Enligt mig är det totalt onödigt att egentligen tänka på sånt eftersom ingen kommer någonsin kunna svara rätt.

detta är min åsikt, alla andra får tycka hur dom vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fetaste bluffen någonsin, några astronomer sitter och säger att en boll stor som en ärta exploderade och allt skapades. Varför skulle den lilla "ärtan" explodera och vad hände sen?

Enligt mig är det totalt onödigt att egentligen tänka på sånt eftersom ingen kommer någonsin kunna svara rätt.

detta är min åsikt, alla andra får tycka hur dom vill.

Jo det låter ju lite långsökt egentligen. Men det låter troligare att det är någon stor klump som exploderar än att gud skapade jorden. Det här är egentligen sådan fråga som man kan bli dum i huvud av om man tänker för mycket på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Det är självklart att det inte finns någon/några gud(ar) som skapat allt. Varje liten detalj som finns i oss djur och de olika växterna är för fina för att vara skapade av någon gud/några gudar.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är självklart att det inte finns någon/några gud(ar) som skapat allt. Varje liten detalj som finns i oss djur och de olika växterna är för fina för att vara skapade av någon gud/några gudar.

varför skulle det inte kunna vara en gud som skapade hela alltet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en fråga till er Ateismer eller vad det nu heter: Ni säger att människan utvecklades från apan, vartifrån kom apan då?

Guggo:Det där med att du sa "kan Gud skapa en sten som han själv inte kan förstöra" tog du från en bok eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...