Gäst Soffan Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Han(Gud) skapade apan, och lät oss utvecklas ur apan. Så kan det ju inte vara om man följer bibelns väg. Gud skapade mannen som sin egen avbild på jorden. Sedan skapade han kvinnan utav mannens revben. Att blanda ihop vetenskapens teorier och Guds tro är det rätt patetiskt. ;) Men Fusion... Du är muslim va? Eller bablar jag fel nu? För då har du väl en annan lärning än vad Kristendomen har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 (redigerat) Rowyn,ja det är jag...t.ex kristendomen säger att Jesus är Guds son,men vi muslimer har andra uppfattningar som t.ex att Jesus var en profet och att Gud har inga söner eller något liknande. Redigerat 7 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Jag tror på att Big Bang skapade jorden, kommer inte på något annat sätt som verkar troligare. Sedan så tror jag absolut inte på att gud skapade människan. Människan har utvecklats från apan, alltså ingen gud inblandad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Big Bang är som en grötkorv i en Micro. När den är för stor måste den dunsta,. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 fetaste bluffen någonsin, några astronomer sitter och säger att en boll stor som en ärta exploderade och allt skapades. Varför skulle den lilla "ärtan" explodera och vad hände sen? Enligt mig är det totalt onödigt att egentligen tänka på sånt eftersom ingen kommer någonsin kunna svara rätt. detta är min åsikt, alla andra får tycka hur dom vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 fetaste bluffen någonsin, några astronomer sitter och säger att en boll stor som en ärta exploderade och allt skapades. Varför skulle den lilla "ärtan" explodera och vad hände sen? Enligt mig är det totalt onödigt att egentligen tänka på sånt eftersom ingen kommer någonsin kunna svara rätt. detta är min åsikt, alla andra får tycka hur dom vill. Jo det låter ju lite långsökt egentligen. Men det låter troligare att det är någon stor klump som exploderar än att gud skapade jorden. Det här är egentligen sådan fråga som man kan bli dum i huvud av om man tänker för mycket på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 den var mycket mindre än en ärta. Samma sak händer hela tiden, ute i rymden, när stjärnor exploderar. Fast då, i mycket mindre skala., Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Elite Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Själv tror jag på Big Bang & inte nån gud iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 8 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2006 (redigerat) Det är självklart att det inte finns någon/några gud(ar) som skapat allt. Varje liten detalj som finns i oss djur och de olika växterna är för fina för att vara skapade av någon gud/några gudar. Redigerat 8 Februari 2006 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goglashszzz Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 känns konstigt att en ärta exploderar ochså kommer det ut MASSA saker :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 Det är självklart att det inte finns någon/några gud(ar) som skapat allt. Varje liten detalj som finns i oss djur och de olika växterna är för fina för att vara skapade av någon gud/några gudar. varför skulle det inte kunna vara en gud som skapade hela alltet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 10 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2006 Har en fråga till er Ateismer eller vad det nu heter: Ni säger att människan utvecklades från apan, vartifrån kom apan då? Guggo:Det där med att du sa "kan Gud skapa en sten som han själv inte kan förstöra" tog du från en bok eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.