Hoppa till innehåll

Big Bang!


Gäst ymphinorx
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 628
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst ymphinorx

guggo, några väl valda ord till dig:

vi lever i nuet

du kan inte fly tillbaka till det som har varit och tro at du kan överleva där i dina tankar

du måste vakna upp och se vad som sker nu och inte för hundra år sedan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker det verkar lite väl osannolikt att;

 

Ingenting > BANG > Universum > Liv

 

så jag tror iaf inte det.

 

 

 

13: håller med, men respekterar alla oavsätt tro. plz do the same 2 me.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

guggo, några väl valda ord till dig:

vi lever i nuet

du kan inte fly tillbaka till det som har varit och tro at du kan överleva där i dina tankar

du måste vakna upp och se vad som sker nu och inte för hundra år sedan

 

ditt lilla utlägg stämmer fram till där du säger: ingenting.

Det fanns nämligen s.k. parallella universum som, likt namnet antyder, låg parallelt med varandra.

plötsligt krockade två av de här universumen och då uppstod det vi kallar BIG BANG.

tyvär inebär detta också att det finns andra parallella universum kvar som närsomhels kan krock och då bilda ett nytt s.k. BIG BANG

om detta sker så kommer vi att dras med i smällen och frågan om gud finns kommer att besvaras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Citerat från mitt Rymdprojekt som jag nyligen lämnat in, fråga gärna! :)

Big Bang slungade ut en massa stjärnor, planeter och alla andra himlakroppar i Universum.

Ett svart hål drar in stjärnor, planeter och alla andra himlakroppar, till och med ljuset.

Vid Big Bang skapades Universums ”väggar” och dessa blir större och växer hela tiden.

Enligt mig så drar det sista svarta hålet ihop dessa väggar och det blir en gigantisk implotion som avslutas i att Universums storlek blir noll, zero, nada. Då blir det en gigantisk explotion.

Så, min teori bygger på att svarta hål drar in all materia och alla himlakroppar tills de börjar suga upp varran. När det är en kvar så suger den upp Universums ”väggar” och det blir en implotion som avslutas med en explotion. När denna explotion sker slungas allt som det svarta hålet dragit in (D.v.s all materia och alla himlakroppar inklusive allt som de andra svarta hålen hade i sig, med andra ord hela universum) och detta är ett Big Bang.

 

Edit: Stavfel... <_<

Redigerat av FireFly
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...