💬
Logga in
Fuska.se

Big Bang!

628 svar · startad

Inte så väldigt troligt att någon kvinna var med och skrev i bibeln, de fick varken lära sig läsa eller skriva. Det dröjde väldigt, väldigt länge innan de fick det. Och ett tag kommer inte ihåg när, ansågs det fullt när kvinnor kunde läsa och skriva för då lärde de sig saker och fick egena tankar och åsikter och det gillade inte männen för en kvinna skulle vara okunnig.

Men bibeln skrevs ju långt före det, men det var ingen större skillnad då.

Jo, det är klart. När bibeln skrevs hade de ju en helt annorlunda syn på kvinnor.

tror på gud och på big bang

↗ till inlägget

Varför talar ni om gud som han?

Den/det/ eller bara gud borde vara ett bättre ord.

Eftersom , om gud finns, så är det ingen som vet om gud är en kvinna eller man.

Han är snarare en kraft som finns överallt.

Det är vad jag har förstått i alla fall.

Nej.

Jag är för jämställdhet.

2 Jun 2005

ok, det är inte jag... men sboy2, hur kan du tro på båda?

Kanske att det var gud som fixade big bang?

eftersom big bang är den bästa teorin just nu så tror jag på det...tror jag

Big bang är den mest trovärdiga teorin enligt mig. Den är ju vetenskaplig...

↗ till inlägget

Kanske att det var gud som fixade big bang?

Forskana har bevisat att om det var BIG BANG som skapade jorden så var det i alla fall inte gud som gjorde att det inträffade.

Det var två saker som krockade.

↗ till inlägget

jag tror att det stora som var innan big bang blev skapat av gud+ allt liv efter big bang blev skapade av gud.men jag tror inte på adam och eva historien.
↗ till inlägget

Säg inte det.

Det finns många grejer som går att förklara med adam+eva historien.

Dock finns det väl vissa brister författaren har gjort.

Som att solen kom efter ljuset.

3 Jun 2005

Fick inte Adam och Eva två söner? i såfall måste dom ju ha fått barn med sin mamma för att det skulle kunna bli fler människor.

Är jag helt ute och cyklar nu? :blink:

Om föräldrarna är nära släkt så ökar risken att de ärvt samma sjukdomsframkallande recessiva allel från någon gemensam släkting.

De är själva friska eftersom de också har var sin dominant frisk allel. Men risken är stor att ungen råkar få två exemplar av den sjukdomsframkallande recessiva allelen - en från mamman och en från pappan.

Ungen blir då sjuk.

4 Jun 2005
↗ till inlägget

Fick inte Adam och Eva två söner? i såfall måste dom ju ha fått barn med sin mamma för att det skulle kunna bli fler människor.

Är jag helt ute och cyklar nu? :blink:

Jo, de fick de nog, och de med mamman. Näe, kunde inte gud göra de lite enklare. T.ex göra tio kvinnor och tio män. Men det skulle nog gå ihop efter ett tag ändån. :blink:

Meh Gud kanske skapade mer människor än Eva och Adam? -.-

eva & adam fick två söner, kain och abel. det skumma var att en utav dom dog väldigt tidigt, utav sin egen bror. den andra brodern fick bestraffning och flyttade till andra sidan jorden. på de viset kunde aldrig eva bli med barn med sina söner.

edit, (kom på en sak jag glömde): om en kille har barn med sin syster, blir det defenetivt fel på barnet. generna är för lika för att kunna bilda en ny, normal människa. bibeln säger heltenkelt att alla är släkt med alla, det skulle betyda att ungefär, inga siffra, all jorden befolkning skulle vara väldigt lika, och inte normala. sen en sak som mer sätter stopp för det är dinosaurierna, som faktiskt är bevisade. bibeln säger att eva och & adam tillsammans med fullutvecklade växster och djur var dom första på jorden. icke. det fanns inga människor på dinosauriernas tid, det är bevisat. alltså måste donisaurierna dött ut av att jorden blev sprängd i luften, gud skapar en ny och återhämtar dinosaurierfossil m.m, för att forskarna i framtiden ska få lön.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

eva & adam fick två söner, kain och abel. det skumma var att en utav dom dog väldigt tidigt, utav sin egen bror. den andra brodern fick bestraffning och flyttade till andra sidan jorden. på de viset kunde aldrig eva bli med barn med sina söner.

edit, (kom på en sak jag glömde): om en kille har barn med sin syster, blir det defenetivt fel på barnet. generna är för lika för att kunna bilda en ny, normal människa. bibeln säger heltenkelt att alla är släkt med alla, det skulle betyda att ungefär, inga siffra, all jorden befolkning skulle vara väldigt lika, och inte normala. sen en sak som mer sätter stopp för det är dinosaurierna, som faktiskt är bevisade. bibeln säger att eva och & adam tillsammans med fullutvecklade växster och djur var dom första på jorden. icke. det fanns inga människor på dinosauriernas tid, det är bevisat. alltså måste donisaurierna dött ut av att jorden blev sprängd i luften, gud skapar en ny och återhämtar dinosaurierfossil m.m, för att forskarna i framtiden ska få lön.

Det kan leda till missfall.

Det var ju det jag skrev längre upp...

hade du redan skrivit samma sak som mig? :/

5 Jun 2005
↗ till inlägget

Om föräldrarna är nära släkt så ökar risken att de ärvt samma sjukdomsframkallande recessiva allel från någon gemensam släkting.

De är själva friska eftersom de också har var sin dominant frisk allel. Men risken är stor att ungen råkar få två exemplar av den sjukdomsframkallande recessiva allelen - en från mamman och en från pappan.

Ungen blir då sjuk.

Det har skrev jag lite komplicerat men det står i princip samma sak...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in