miniman Skrivet 14 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 14 April 2005 (redigerat) jag håller på med ett spel som är typ som doom men jag ska göra fullt av gubbar typ habbo gubbar och suoth park gubbar och allt sånt så den som vill hjälpa mig med dom adda mig på msn [email protected] men gubbarna måste vara med kropen framot och ska ha en kniv i handen ni får rita ditt den ni kan hitta på en gubbe till och med Redigerat 14 April 2005 av miman Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 15 April 2005 Rapport Dela Skrivet 15 April 2005 Nja c++ java VB och sånt. Rpg maker är enklast att göra s.k. spel med (För absoluta nybörjare!). VB? Microsoftskit. Det bästa man kan göra spel i är C++- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 April 2005 Rapport Dela Skrivet 15 April 2005 jag använder blender ( det man gör alla counter strike i) ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
miniman Skrivet 15 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 15 April 2005 kan ni hålla er till ämnet :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 BLENDER ÄGER , det är det man har gjort cs i ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kodram Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 haha håller f*n med :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 (redigerat) Proffsen använder C++, alla spel är ju gjorda i det. Game Maker är ganska lätt när man väl har kommit in i det. Redigerat 28 Februari 2006 av Fusk Katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kilimanjaro Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 MEGA99:du kanske inte har tänkt på att vissa är nybörjare och vill andvända något enkelt. Du som tänker göra att rpg spel kan du skicka över programmet så kan jag hjälpa dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kodram Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 Proffsen använder C++, alla spel är ju gjorda i det. Game Maker är ganska lätt när man väl har kommit in i det. inte cs.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 RPG maker hur ska jag säga det... Suger!!! Man ska använda Gamemaker eller nåt kodspråk men inte RPG maker (det är amatörsmässigt!) Suger amatörer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 28 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2006 Proffsen använder C++, alla spel är ju gjorda i det. Game Maker är ganska lätt när man väl har kommit in i det. c++ tar däremot typ 1 år o lära sej, och 2 år flytande... tog de för mej iaf. ;P men lyssna inte på dem, gör ett spel i rpg maker, men använd helst xp versionen... hur dina spel blir i rpg maker beror på scripten du använder till det... har du riktigt goa och bra script så kan du ju räkna med att om även spelet har en bra handling (story,karaktärer etc.) så kan de ju komma sej att de kanske kan bli något om du visar de för nåt samhälle som nintendo ;P (till gba lr sp lr va de nu kommer bli... om de nu fortfarande tillverkar 2d spel...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kodram Skrivet 9 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2006 Proffsen använder C++, alla spel är ju gjorda i det. Game Maker är ganska lätt när man väl har kommit in i det. hmm.... hur lång tid tar de att lära sig blender då flytande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.