Dysfunction Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 Sopa som jag e spillde jag nyss ut ett glas pepsi över hela j*a tangentbordet. Det slutade fungera, så jag skruvade upp det och rengjorde allt. Och då menar jag allt. Allt var i smådelar nyss, skruvade ihop det igen och YES det funkar! Nästan...en sektion av tangentbordet är helt död och ibland piper det från datorn..ungefär som när man trycker ner 3 eller fler tangenter samtidigt med Num Lock intryckt. En teori är att det är de där plastfilmerna som har alla kretsliknande saker på dem som har hamnat i kläm. Skriver med ett annat tangentbord nu...har nån nåt förslag om vart felet ligger? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 vanligaste i sånna fall är väl kortslutning eller någon slags glapp. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 17 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 vanligaste i sånna fall är väl kortslutning eller någon slags glapp. Jo, men jag är fäst vid mitt logitech...vill inte ge upp på det än ;) Har hänt en gång förr och då lyckades jag rädda det. Äh, blir väl till och köpa ett nytt då... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 April 2005 Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 men du ta bort lite plastkåpor och sånnt och lägg det på en handduk och låt torka och stå oanvändt ett tag (till imorrn kväll som exempel) så kanske det funkar. du har visserligen redan torkat det men om det får ligga så kan det hända att elektroniken torkar ordentligt vilket den nästan aldrig gör om man torkar för ahnd. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 17 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2005 Ja...det är värt ett försök iaf. Under tiden kan ju ni som tycker ni har ett bra tangentbord (med funktionsknappar) rekommendera det. Jag kommer förmodligen att måsta köpa ett nytt. Med funktionsknappar menar jag främst volymkontroll, mute-knapp, play, stop, next och previous (låtval). Känner mig gravt handikappad utan just dessa nu. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 mitt compaq är perfekt, men tror det är ett logitech egentligen. dessutom är det hyfsat gammalt sså jag vet inte om det går att köpa... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 18 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 Okey, jag har tvättat plastfilmerna och hängt dem på tork. Hmm..kanske skulle vara bäst att använda sprit som tvättmedel...vi får se om det funkar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 logitech äger på möss och tangentbord själv har jag compaq och jag håller med dig om att man känner sig handikappad utan snabbknappar <_< Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 jag har ett trevlig dell Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 18 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 Mitt Logitech Internet Navigator Special Edition har återuppstått! Haha, lite tur får man ha. Det räckte med att GROVtvätta plastfilmerna och låta dem lufttorka. :D *Anmäler tråden för låsning* Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 18 April 2005 Rapport Dela Skrivet 18 April 2005 *låst* Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg