Pikachu86a Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 Okey. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 slänger in ett citat angåend pessimism murphy var optimist- O'toole Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BornInBarcelona Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 Nya påven är lika gammal som min mormor dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 Nya påven är lika gammal som min mormor dåligt Okey. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 Denna nya påve kommer nog itne finnas så speciellt länge. Han kommer nog inom ett par år ersättas mot någon annan. Och det blir väl säkert en äldre person igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 Det är väl självklart att Kardinalerna väljer en gammal påve. :huh: Låt mig förklara: En kardinal som är 40 år väljer en så gammal påve som kanske lever 15 år till. Då är denne kardinal 55 år och har en till chans att bli påve. Men vi säger att det väljs en ung påve: En kardinal som är 40 år väljer en annan kardinal som är 40 år. När denne påve dör är denne kardinal också död eller för gammal. På så vis har denne Kardinal ingen annan chans att bli påve. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 April 2005 Rapport Dela Skrivet 21 April 2005 det finns ju jätte många kardinaler 1, kanske 2 får bli påve Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.