Shark Skrivet 23 April 2005 Rapport Dela Skrivet 23 April 2005 Den bästa fisken som jag har fångat är en Mört, och jag fångade den i centrum. I en av Göteborgs kanaler. :D Men farmor gjorde Ungersk fisksoppa av det. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 24 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 Var den stor då eller? För om det var en liten mört så kan det inte ha blivit mycket mat :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 jag fick cirka 3 feta biga abborar och 1 jedda i sommras fast då kom en som jobbade på ICA och sa släpp ner fiskarna dem ska få ha frihet bara för dem ska känna pengar <.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 24 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 Haha, det har kommit fram många till mig när jag fiskat, fast dom har köpt fisken :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 27 April 2005 Rapport Dela Skrivet 27 April 2005 Var den stor då eller? För om det var en liten mört så kan det inte ha blivit mycket mat :P Ja, den va stor. Och GOD oxå!! XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 27 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 April 2005 Hehe, hur många kilo då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 27 April 2005 Rapport Dela Skrivet 27 April 2005 Vet jag oxå... Det var med skolan, och sen var jag tvungen att släppa fisken runt hela stan pga att man var tvungen till att göra en konstig "skattjakt" efteråt..>_> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 27 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 April 2005 Hehe, nu i år har jag fått 3 gäddor på 1 vecka :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 29 April 2005 Rapport Dela Skrivet 29 April 2005 Har du en bra plats att fiska? Och är det billigt/dyrt? SKa man satsa på det? Vad kan du säga om fiske som är bra respektive dåligt? Skulle vara väldigt intresserad..:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 29 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 29 April 2005 (redigerat) Jag har ett par bra platser som jag brukar fiska på... Tips om du vill ha gädda: Fiska i ex. en vik, en skärgård eller någon liten sjö. Det är ganska bra om det är lite vass och sådant på stället, det är därikring gäddor trivs. Sen ska man använda sig utan ett bra drag, jag brukar ha en Toby 22-30 gr Guld/Grön/Röd. Den är bra! Färgerna på dragen är ganska viktiga, är det soligt ute så ska du ha ett blänkande drag, och är det lite monligare så är det bra med lite starkare färger så att fisken ser det ändå. Det är också viktigt att veva rätt, när draget landra i vattnet så börja veva, jag brukar variera tempot på vevningen, ibland saktare sen ibland ökar jag lite. Om man känner att man har en fisk på så ska man rycka till med spöt så att draget sätter sig på fisken, annars är det lätt att det lossnar. Det var några tips om gäddfiske :D som jag fiskar (mest) Redigerat 29 April 2005 av Simpsons Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 1 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2005 Jag fiska ibland....Vet ett bra ställe som man kan få många näbbgäddor på, och som är helt gratis. Brukar inte få fisk, så det kan bli lite segt för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 3 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2005 Spirit har fått mest fisk i hela världen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.