Hoppa till innehåll

Dvd Brännare?

Ferrie

Rekommendera inlägg

Om man ska köpa DVD-brännare, är det någon skillnad på extern o intern? Är den ena bättre än den andra i prestanda etc.?

Nä det är ingen större skilnad på intern och extern. Det kanske är lite lättare att installera en extern eftersom den inte ska sitta i datorn så man behöver inte skruva och pilla så mycket.

Priset är dock högre på en extern så en intern är att rekommendera, men du bestämmer själv.

Extern är väldigt smidigt att ha om man har flera datorer som man vill bränna från eller låna ut till vänner. Kanske om din vän har några stora filer som du vill ha och det tar för lång tid att skicka över internet så är det rätt smidigt med extern.

Nu låter det nog som är jag är mer för extern än intern. Jag vet inte vad jag tycker faktiskt :/

Jag har intern och den funkar bra.

Försök bara köpa en så snabb som möjligt till ett bra pris så blir du nog nöjd ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, så här är det.

En extern kör du förmodligen från USB2/Firewire. Därför är det slöare jämfört med en intern som du har inne i lådan. Den körs då från IDE kablar.

En extern är dessutom dyrare, men fördelen är att du kan använda den till många datorer.

Om du ska köpa en dvd brännare är denna det bästa du kan få tag på. http://www.riksdata.se/data/prodbig_8625.asp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...