Hoppa till innehåll

Nej Till Dödsstraff!


Cyper
 Dela

Rekommendera inlägg

detta kan nog låta både lite egoistiskt och korkat... varför slösa pengar på att hjälpa nån som är bortom all räddning, bättre att lägga pengar på annat ;)

 

det jag sagt hela tiden (-.-). skjut skalle utav en mördare, då det är säkert att han inte kan botas psykiskt. det är bara onödigt att påfresta honom ännu mer och inte få ut något av det. när han sedan kommer ut från sin botningstid kommer han bara mejja ner ännu fler människor. så onödigt.

 

men självklart ska man bota de som kan botas.

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 197
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Fatosh

detta kan nog låta både lite egoistiskt och korkat... varför slösa pengar på att hjälpa nån som är bortom all räddning, bättre att lägga pengar på annat ;)

 

Dem borde gjort nåt innan han/hon blev över 18 istället för att låta den bara va psykisc. PS alla som dödar är inte sjuka kan ni inte fatta det. Nåra gör det för pengar,Hämnas, ibland utan anledning.

 

Dödstraff till den som dödat nån

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta kan nog låta både lite egoistiskt och korkat... varför slösa pengar på att hjälpa nån som är bortom all räddning, bättre att lägga pengar på annat ;)

 

nej men dom som är det menar jag ju....

 

aargh, då måste jag skärpa mej *skärper sig jätte mycket*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Perisoreus

Dödsstraff medför lidande för andra människor också och inte bara mördaren. Tänk på mördarens familj, släkt och vänner. De måste ju också gå omkring med vetskapen att han/hon skall dö inom en snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Fatosh

Minst 20 år fängelse för en mördare !!! Då kanske han/hon har lärt sig en läxa. Och kanske bara.

 

Om han gör ett mord igen så får han/hon välja fängelset hela livet eller dödstraff

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Fatosh

Och man ska inte säga att alla är störda bara för att dem gör brott. Några gör det med anledning förstår ni inte det.

 

Dem gör det pågrund av nåt eller dem vill ha kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

INGA personer ska få genomgå något så hemskt som dödsstraff...

 

Sjuka personer, dvs personer som behöver sjukvård, SKA FÅ DET. Men dom flesta får inte det.

 

Alla föds goda. Sen får dom en väg att välja mellan. Dem som väljer den dåliga sidan, ska få hjälpa att komma till den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Fängelse är tillräckligt hemskt för brottslingarna. Att i tio år av sitt liv bara sitta inne. En så stor del av livet har slösats bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10 år är ingenting för en brottsling. Dem förtjänar sitt straff.

 

en mördare minst 15-20 år.

 

En rånare minst 5 år.

 

Jag tror det kanske skulle vara lite annorlunda om du själv satt i fängelse. Jag skulle inte ens vilja tänka på något så hemskt som att sitta i en cell i flera år, liv slösas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...