Gäst The heroin Skrivet 27 September 2005 Rapport Dela Skrivet 27 September 2005 Hur ska man kunna önska att man aldrig blivit född om man är död ;) Personligen tycker jag att dödstraff ger inga "dåligt samvete" eller "ångest" hos brottslingen. Istället ska brottslingen få vård eller fängelse eller någon annan typ av straff för att ångra det man gjort och försöka leva ett bättre liv. Tjata inte om "men det finns de så verkligen är så sjuka att de inte känner någonting". Jag vet att det finns såna typer på jorden. Men jag avstår att skriva om dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 27 September 2005 Rapport Dela Skrivet 27 September 2005 Hur ska man kunna önska att man aldrig blivit född om man är död ;) Personligen tycker jag att dödstraff ger inga "dåligt samvete" eller "ångest" hos brottslingen. Istället ska brottslingen få vård eller fängelse eller någon annan typ av straff för att ångra det man gjort och försöka leva ett bättre liv. Tjata inte om "men det finns de så verkligen är så sjuka att de inte känner någonting". Jag vet att det finns såna typer på jorden. Men jag avstår att skriva om dem. Och just de typerna behöver vård. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 27 September 2005 Rapport Dela Skrivet 27 September 2005 varför vård? de ska lida inte bli friska! de ska inte kunna gå fria på gatan igen? har man begått dödsstraff ska livet ta slut... man ska aldrig mer finna glädje, träffa människor, eller göra vad man vill. Straffet ska vara så stort att inget på jorden kan mäta sig med det. och det som är bäst då är dödsstraff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 28 September 2005 Rapport Dela Skrivet 28 September 2005 varför vård? de ska lida inte bli friska! de ska inte kunna gå fria på gatan igen? har man begått dödsstraff ska livet ta slut... man ska aldrig mer finna glädje, träffa människor, eller göra vad man vill. Straffet ska vara så stort att inget på jorden kan mäta sig med det. och det som är bäst då är dödsstraff. för det första så blir en så pass psykiskt påfrestad person inte lidande av "vanliga" straff.De behöver vård. För det andra så är det faktiskt värre att bli utvisad från sitt land än att dö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 28 September 2005 Rapport Dela Skrivet 28 September 2005 varför vård? de ska lida inte bli friska! de ska inte kunna gå fria på gatan igen? har man begått dödsstraff ska livet ta slut... man ska aldrig mer finna glädje, träffa människor, eller göra vad man vill. Straffet ska vara så stort att inget på jorden kan mäta sig med det. och det som är bäst då är dödsstraff. Fasst det kan folk mäta sig med.Som jag har sagt så tänker en gansta (om man har vård för mördare): Jag dödar killen där och leker psykopat i rättegången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 1 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2005 (redigerat) Invandrarbrottslingar skall tillbaks till deras hemland, Svenska brottslingar ska få vård, och de ska testas(väldigt nogranna tester!), visar testerna att de inte har mänsklig kompetens, eller sympati eller ångrar sitt brott, skall de få fängelse beroende på brottet. De som visar det bättre på testerna kan sitta på vårdhem 1 år till, sen komma ut med en övervakare i 1 år. Redigerat 1 Oktober 2005 av The Balrog Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2005 så du tror inte att någon kan visa sig ångerfull utan att vara det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The Balrog Skrivet 1 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2005 så du tror inte att någon kan visa sig ångerfull utan att vara det ? Väldigt noggranna tester skall utföras, VÄLDIGT noggranna med VÄLDIGT ny teknik, som ej kommit ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 2 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2005 så du tror inte att någon kan visa sig ångerfull utan att vara det ? Eller så avrättar man bara dem istället, det blir så mycket bättre då... Men hur kan ni, HUR kan ni tycka att en mördare ska kunna få leva? Jag fattar det inte. De ska avrättas direkt så att det inte kan göra något mer i denna värld. Och vad är vård för straff? Hur lider man av vård? Vård är liksom inte så mycket av ett straff... Kort sagt tycker jag att alla mördare inte har rätt till att leva på denna planet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 5 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2005 så du tror inte att någon kan visa sig ångerfull utan att vara det ? lite svårt att använda den då..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
the game master Skrivet 5 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2005 man ska ha tre schanser t.e.x om man dödar en ska man ha 10år om man dödar en till 5år sen är det dödsstraff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 5 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2005 tre chanser... nej det är inte bra... avrättning på första! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.