Gäst ymphinorx Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 Ok, har man blivit våldtagen eller något liknande kan väl abort vara OK, eller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 okej annars också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 okej annars också. Ja Men helst bara om P-piller eller liknande inte funkar.Har man medvetet tänkt att skaffa barn och sedan ångrar sig så tycker jag att man ska ta sitt ansvar och föda och uppfostra barnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Jag tycker det ska vara självklart med abort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Ni får det att låta så brutalt. Tror inte det är det, men hur lång tid har man på sig att bestämma om man ska göra abort 3 mån? 6 mån? Jag tror det var 12 veckor. Vi läste om det i skolan nyss och gör man det i 11 veckan så är det ju redan ett foster, inte ett egg eller embrio. (stavning...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wiper^ Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Jag tror också det var 12 veckor. Jag tycker det är ockej med abort om man blivit våldtagen t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sboy2 Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 tycker att abort är fel för tänk om all skulle göra abort,då skulle det inte finnas nån framtid för mänskligheten.man kan jämföra det med ett skräp,antingen slänger man bort det direkt eller så anstränger man säg och slänger det i en papperskorg,men om skräpet är väldigt värdefullt så behåller man det.ungefär likadant med spädbarn att antingen så föder man det och ger det till tex ett barnhem eller så behåller man det.så enkelt är det.och om barnet kommer hem till en dag och vet att man är den biologiska förelden så tror jag inte att man säger till han/hon att man inte tyckte om honom/henne utan tex att man inte kunde ta hand om honom/henne för att man inte var gammal eller mogen nog för ansvaret.den stöten får barnet ta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Tänk om ingen skulle göra abort. Då skulle mänskligheten ökas ännu fortare. Vad gör vi när alla människor och djur är alldeles för många på jorden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 Tänk om ingen skulle göra abort. Då skulle mänskligheten ökas ännu fortare. Vad gör vi när alla människor och djur är alldeles för många på jorden? Inför samma lagar som Kina redan har gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 är det 2 barn per familj eller nåt sånt... jag tycker att om en av föräldrarna vill göra abort ska den andra acceptera det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Men det är ju mamman själv som bestämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 Det ogillar jag verkligen. Om farsan inte vill ha barnet så måste han ändå betala för det om de gör slut och han sticker. Om bara mamman vill behålla borde hon få betala allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.