Hoppa till innehåll

Måste Man Avinstallera Drivarna...


nico

Rekommendera inlägg

vi har precis köpt ut vår hem pc och jag tänker sätta i ett firewirekort.

vi har även skaffat bredband och datorchassitär ganska trångt så jag tänkte ta ur modemet och sätta dit firewirekortet istället så att en pci plats är ledig för framtiden.

men måste jag avinstallera modemet (det är internt) innan jag sätter dit firewirekortet? blir windows förvirrat annars?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vi har precis köpt ut vår hem pc och jag tänker sätta i ett firewirekort.

vi har även skaffat bredband och datorchassitär ganska trångt så jag tänkte ta ur modemet och sätta dit firewirekortet istället så att en pci plats är ledig för framtiden.

men måste jag avinstallera modemet (det är internt) innan jag sätter dit firewirekortet? blir windows förvirrat annars?

 

Nu hänger jag inte med här. Är inte firewirekortet ett sånt där litet kort? Det är väl inte ett helt moderkort?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej, det är definitivt inget moderkort, men det är ett pci kort (typ som nätverkskortet).

våran dator har inte det på moderkortet så därför ska jag köpa ett. det finns ju PC-card oxå fast dt är till bärbara datorer, kanske det du tänkte på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ajdå, jag läste fel :$

 

Ok, du har ett vanligt 56k modem nu eller? Är det några drivrutiner till modemet så är det väl bra att avinstallera dem först. Jag tror inte det är absolut nödvändigt men gör det för säkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...