nico Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 enligt någon studie är 14% av alla killar och 11% av alla tjejer överviktiga. men är det verkligen så? jag började fundera när jag var på hälsoundersökning för någon vecka sedan. jag vägde typ ett kilo eller nåt mer än medel. men jag var även ganska mycket längre än medel så sjuksyster sa att jag var helt normal. fast sen kom jag att tänka på att jag förmodligen blir med i statistiken... trots att jag var helt normal... är studierna om övervikt överdrivna eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voice_of_god Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 De är inte överdrivna.. jag är inte tjej så jag har ingenting att säga om det där.. men övervikten ökar i sverige bland unga, jag skyller på billiga dvder och ännu billigare godis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 jag ser mer övervitkiga tjejer än killar :/ föresten e det deras fel så w/e Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 Det finns många överviktiga småungar. Som jag ser det så är det föräldrarnas fel. Det är dem som måste införa någon sorts matvana hos barnen. Borde räcka med å dela ut litte info till föräldrarna för att stoppa ökningen av överviktiga barn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Skrivet 24 April 2005 Rapport Dela Skrivet 24 April 2005 (redigerat) min lilla syster en av dom överviktiga....hon e 9 år och väger 50 kg not (!!!!!!!!!!!!!!!!!) Hon gömmer f*n mat i badrummet......hon käkar makrill överallt och hon bölar om hon missar bolibompa ! (!!!!!!!!!!!) Hon e en pest! (själv ha man ju handbolls träning 3 gånger i veckan xD) Redigerat 24 April 2005 av Burken bj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 Jag tror inte det är alltför överdrivet. Menar du i världen eller? Dålig matvana finns det överallt iallafall. Har sett på Jamie olivers skolmat dom senaste veckorna och det är hemskt! Dom kan inte skilja på rabarber och potatisar! Det bjuds bara på skräpmat i england. Klart att det finns många överviktiga om dom är fullt så många vet jag ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 Jga e lite övervikt... 155 cm och väger 50 kg... Måste nog börja äta lite nyttigare, istället för den vanliga pastan som simmar i ketchupen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 jag är lite överviktig <_< 55 kilo och 160 cm lång Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 165cm lång väger 63 kg..... dock har jag ett normalt BMI ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 Jag har ett för lågt BMI. 165 cm lång 50 kg = 18,4 BMI= underviktig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 Hur räknar man ut BMI? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst YoTo Skrivet 25 April 2005 Rapport Dela Skrivet 25 April 2005 Det fanns en hemsida.. Kolla tråden om ätstörnings sjukdomen. (anorexia nåt) Är ca. 160 cm och väger 40 kilo, vilket är väldigt normalt. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.