Gäst Tomatketchup Skrivet 2 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2005 Jag menar orginalet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake Skrivet 3 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2005 Jag menar orginalet Me tår tror jag att Nebbig syftar på dom tårna du bör ha på fötterna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 3 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2005 Tomato Kingdoms nationalsång(dikt) Du gamle du frie Du fjæl høge nod Du veckræ du gledjerikæ søna Jeg helser dej venaste land op pu jurd Je,jeg vel lev je,jeg vel dø i Robusta Robusta=Världsdelen Tomato Kingdom ligger i Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Wish_Maker Skrivet 4 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2005 (redigerat) inte för att klaga men det borde ju vara Rosor är röda Violiner är blå Socker är sött Du likaså och en gammal som jag inte har gjort själv: Du gamla du fria du fjällfeta koooo du lever på knark och coocaa cooooolaaaaaaa... (du måste läsa som det står ungefär för annars blir det korvit) Redigerat 4 Maj 2005 av Froancise Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 4 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2005 inte för att klaga men det borde ju vara Rosor är röda Violiner är blå Socker är sött Du likaså och en gammal som jag inte har gjort själv: Du gamla du fria du fjällfeta koooo du lever på knark och coocaa cooooolaaaaaaa... (du måste läsa som det står ungefär för annars blir det korvit) Du gamla du fria du smällfeta koooo du lever på knark och coocaa cooooolaaaaaaa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nebbig Skrivet 4 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2005 (redigerat) inte för att klaga men det borde ju vara Rosor är röda Violiner är blå Socker är sött Du likaså och en gammal som jag inte har gjort själv: Du gamla du fria du fjällfeta koooo du lever på knark och coocaa cooooolaaaaaaa... (du måste läsa som det står ungefär för annars blir det korvit) Tänk vad många varianter det finns, när jag var liten sjöng vi "du fjärrstyrda ko..." och det gick ju det också. Redigerat 4 Maj 2005 av nebbig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 5 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2005 Så det finns olika ko varianter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst firedragon Skrivet 9 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2005 det finns en plats på jorden där solen aldrig ler den platsen heter skolan dit vill jag aldrig mer :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FireFly Skrivet 14 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2005 (redigerat) Tänk vad många varianter det finns, när jag var liten sjöng vi "du fjärrstyrda ko..." och det gick ju det också. Men vi sjöng ju "Du gamla, du fria, du smällfeta ko, du leve på chips o coca-cola..."Det går ju det också, kanske mer barnvänlig variant eller nåt... :) Själv skriver jag mäst dikter på lektionerna när man måste... :) Japanska dikter kan jag dock skriva annars också, mäst gillar jag Tanka-dikter... En "Rosor är röda.."-dikt som jag kom på på en lektion en gång: Rosor är röda Violer är blå Dinosaurier är döda Snart du likaså Inte så trevlig men... :rolleyes: Edit: Stavfel... Redigerat 14 Maj 2005 av FireFly Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 16 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2005 Haha! :lol: Den var ju kul! Själv e jag inte så bra på dikter... ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 16 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2005 (redigerat) det finns en plats på jorden där solen aldrig ler den platsen heter skolan dit vill jag aldrig mer :lol: Och det har du hittat på?Tror inte det Den härmar ju Det finns en plats i Svergie där aldrig solen ler den platsen heter Boden dit vill vi aldrig mer SAIKarna sjöng den mot Boden Redigerat 16 Maj 2005 av Trollungen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
「ケイーサマ」 Skrivet 16 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2005 Ett varmt ljus från den blåa himlen ovanför skiner ner på mitt ansikte då jag sitter på denna oendliga gröna äng. Jag lutar tillbaka, och faller mot något mjukt och varmt, mitt hjärta slår snabbare då min kropp känns varmare. Du viskar något lungt i mitt öra då vinden blåser förbi, som håller dina älskande ord genom vinden och in i mitt hjärta. Jag skrattar dovt, och placerar min hand sakta i din, våra fingrar korsas sakta. Vrider mitt huvud för att låta dig höra mina egna ord till dig, om hur jag känner, jag hinner inget säga innan dina läppar nuddar mina... Inga ord behövs nu. ---------- Anh... Wai~ >< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.