Hoppa till innehåll

Feminism


Xade

Rekommendera inlägg

Gäst ymphinorx

nej eftersom männen kan utföra en andel mer än vad kvinnorna kan, iallafall på den fysiska sidan, så jag förstår inte varför kvinnor ska gå och utbilda sig till murare, byggarbetare och asfaltsläggare etc etc när det finns t.ex en j*vla massa ungar att ta hand om på dagis

 

"lön efter kön". javisst. om mannen presterar bättre än kvinnan ska mannen självklart ha mer lön än kvinnan?

 

varför skulle de inte få göra det?

vad gäller den fysiska sidan så är männen oftast bara bättre på att spöa skiten ur varandra.

så lite "enklare" uppgifter som att mura och att bgga hus borde kvinnan också klara av.

 

Föresten finns det män som är på dagis också och de är det ingen som går på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 248
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

vad vore en arbetsplats utan slagsmål?

 

lite enklare grunkor, javisst. typ sjukskjöterska, dagmamma och hela bunten

 

jag menade inte att man slåss på arbetsplatser utan att männens muskler är gkorda för slagsmål.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte om feminister.

 

Varför?

 

Som sagts tidigare i debatten av någon, är det tyvärr så att det inte är jämställdhet feminister vill ha. De vill bara ha det bättre än vad de har nu. Det är väl helt OK...ingen ska väl neka dem det. Bara de inte fortsätter påstå att de strävar efter jämställdhet. Det är totalt omöjligt att uppnå och dessutom skulle det innebära ganska markanta, negativa förändringar för kvinnor inom vissa områden.

 

De vill inte ta det dåliga med det goda...de vill bara ha det goda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Fuel

Xakt Jokinen! Feminister är så dryga och ska bara trycka ner oss män, men visst Apoca, vi behöver tjejerna te ett & Annat,men inte till statsministrar t.ex!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Xakt Jokinen! Feminister är så dryga och ska bara trycka ner oss män, men visst Apoca, vi behöver tjejerna te ett & Annat,men inte till statsministrar t.ex!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Nu är du där och trampar igen Fuel.

Förklara för mig varför kvinnor inte får bli stadsministrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför ska vi ens ha en j*vla statiminister, vi ska ju ha en diktatur hur många gånger ska jag säga det?!

 

feminister är bara j*vla töntar, det var likadant på 70 talet, det kommer säkert lugna ner sig, var som normalt folk, de enda som bryr sig om pengar är ju dom som redan tjärnar skapligt med pengar, en som jobbar typ som asfalts läggare får lika mycket betalt ovarsätt kön, men en kontors snubbe får mer betalt än en kvinna så, f*n det är bara där som diskrimineringen typ händer, varför ska då vi som utför praktiska grejer få skiten?

Redigerat av Apoca
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

varför ska vi ens ha en j*vla statiminister, vi ska ju ha en diktatur hur många gånger ska jag säga det?!

 

feminister är bara j*vla töntar, det var likadant på 70 talet, det kommer säkert lugna ner sig, var som normalt folk, de enda som bryr sig om pengar är ju dom som redan tjärnar skapligt med pengar, en som jobbar typ som asfalts läggare får lika mycket betalt ovarsätt kön, men en kontors snubbe får mer betalt än en kvinna så, f*n det är bara där som diskrimineringen typ händer, varför ska då vi som utför praktiska grejer få skiten?

 

OK men om du nu var tvingad att ha en stadsminister spelar det någon roll för dig om det är en man eller kvinna då?

 

Och vad är det som du ser så bra i en diktatur

Redigerat av legendary_lukas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den allmänna åsikten verkar vara a lá stenåldern.

 

Min egen åsikt är ganska enkel. Alla Ska ha det lika bra. En man och en kvinna som utför samma jobb ska ha samma lön, det är min åsikt. Sen att vissa yrken är mansdominerade och vissa kvinnodominerade har ju en enkel förklaring. Naturen har skapt ocss så att kvinnor är bättre på att uppfostra barn medans män har mer muskler och passar till mera muskelkrävande arbeten. Och ett litet tillägg, ni som påstår att det är enkelt att jobba på ett dagis kanske ska ta och praktisera på ett när ni går i åttan, det är skitjobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...