Hoppa till innehåll

Det Bästa Programet


Pikachu86a

Rekommendera inlägg

Vad är det bästa programmet för att datorn ska bli så pigg som möjligt och snabbe så att Seja?

 

Det bästa jag vet är att defragmentera hårdisken ofta,eller sätta in mer minne

rensa upp ofta.. håll datorn ren från skräp,annars el. köp en ny processor :evil: !

nått progam vet jag inte mer sunt förnuft.

Lycka till! :kung:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japp, och en gång när windows sa att jag inte behövde defragmentera så sa diskkeeper att läshastigheten var nedsatt för att jag inte defragmenterat på länge. och jag märkte verkligen skillnad efteråt, det gick ca dubbelt så snabbt att göra virus scan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej, byt inte processor, då får du antagligen byta moderkort. men det går, bara det att det oftast kostar en del och är ganska krångligt.

det bästa trimmningstipset är nog att skaffa mer ram minne.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer mina tips hur du kan snabba upp din dator.

 

- Rensa mycket skräp som ligger på datorn som tex speldemos och spel du nästan aldrig spelar. Om du har massa musik och film så är det fiffigaste sättet och bränna ner dom.

- Defragmera datorn.

- Ladda hem CCleaner och kör igång på det så försvinner massa onödiga filer.

- Ta bort massa onödiga saker under Autostart. Och stäng av massa saker du inte andvänder nere vid klockan. Viruskydd och brandväggen ska alltid vara igång.

 

Hoppad det kan hjälpa lite. :student:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som ni kanske vet så är ett bra sätt att få snabb dator att rensa upp på hårddsisken högerklicka på C:\ eller hårddisken du vill rensa upp och tryck på diskrensning har du xp så kryssa i alla kontrollera att ''komprimera gamla filer'' är ikryssad du komprimerar datorn filer du inte använder men! DU KAN FORTFARANDE ANVÄNDA DOM!!!! jag fick bort 13 GB tro mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

normalt e typ 1-8 GB

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...