Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Asså, tror Simpsons menar att det är själva Usb kablen/grejen som har 1.0, 2.0, 3.0. Alla usb portar ser ju lika dana ut. Spelar nog inte heller roll vad man har för operativ system.

Skrivet

Om du öppnar chassit och tar en titt på dina USB-portar bör det vara märkt någonstans vilken typ av USB det är. Jag har endast 2.0-portar och minns inte hur de äldre såg ut riktigt, men mina är märkta plus att kablarna som går till moderkortet också är märkta.

Skrivet

Äldre datorer har oftast USB 1.1 medans de nyare datorena har USB 2.0 :)

Jag vet inte hur man kollar direkt vad man har för USB-port men om det går jävligt slött när du ska lägga över något i tex MP3-spelaren så har man 1.1 om det går på några sekunder så är det 2.0. ;)

Skrivet

håller helt med cobraz och för det andra: USB 2.0 är ingen mjukvara! dvs. ett program lr en divrutin. det är ett chip precis som ram minnet!

det går att titta på företaget du köpte datan ifrån tex. om du har en Qompaq så titta på Qompaqs hemsida och leta efter din dator och titta! :meddum:

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...