Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts

Gäst Moonwall

Rekommendera inlägg

Gäst Moonwall

jag har gjort det här med böckerna och klarat av Riku med svärd.

jag vill veta hur man kommer till Riku med keyblade.

jag har en engelsk guide som det står allting vad man ska göra men jag fattar inte hur man kommer till Riku keyblade!? :blink:

Redigerat av RSX RSX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har gjort det här med böckerna och klarat av Riku med svärd.

jag vill veta hur man kommer till Riku med keyblade.

jag har en engelsk guide som det står allting vad man ska göra men jag fattar inte hur man kommer till Riku keyblade!? :blink:

Du kan börja med att förklara frågan bättre! kan du inte komma till 2:dra bossfighten med rikku?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När du har slagit Riku för första gången kommer du att befinna dig i en stor sal. På en av våningarna finns det en dörr med ett märke av ett hjärta. För att öppna den här dörren behöver du finna 4st. delar som ska passa in i hjärtat. För att få dessa delar behöver du göra olika saker för att de ska uppenbara sig. Vad jag minns ska man då gå upp i andra våningen av den stora salen, och hit kommer du genom att först gå in i biblioteket. Här måste du flytta undan en del böcker och sätta in dem alla rätt för att nya vägar ska uppenbara sig. Du kommer säkert själv fatta ganska kvickt vad du ska göra. Gå upp till andra våningen av biblioteket och gå igenom dörren som kommer ta dig till andra våningen av den stora salen där du slogs mot Riku första gången. Nu går du runt och ska göra olika saker för att få fram de pusselbitar som behövdes till hjärtat på dörren som jag talade om i början. En av bitarna får man t.ex. genom att ta "lock on" på någon sorts liten runsten som får några plattformar att röra sig. Om jag minns rätt skulle du även ta magin "fire" på alla ljus som finns där, samt flytta en stor staty. När du fått 4 bitar hoppar du ner till första våningen och går fram till dörren jag har talat om innan. Efter ett filmklipp kommer du kunna gå in där, och då kommer du fram till en "hiss". Gå igenom där och förtsätt fram hela tiden. Härifrån minns jag inte riktigt hela vägen, men härifrån ska du gå igenom en massa andra rum fram till du kommer in i "High tower". Fortsätt och du hittar en sparpunkt där. Spara. Gå in i öppningen som finns där. Nu hittar du ett stort rum där alla princessorna finns. Du kan dock inte prata med dem eller något utan fortsätt fram. Efter ett filmklipp ska du möta häxan.

Boss: Malecfient

Hon är ganska lätt här. Låt dina kompanjoner ta hand om alla små heartless och ta dig själv an Malecfient själv och slå på henne allt vad du kan. Ibland kommer plattformen hon står på börja lyfta iväg henne så att dun inte når henne, men då tar du bara och slår på plattformen tills hon ramlar ner igen. Upprepa det hela tills hon är besegrad.

Nu ska du gå tillbaka till sparpunkten. Spara igen. En ny tunnel har visat sig. Följ den tills du kommer till en öppning och här möter du Malicfient i drakform.

Boss: Draken. Här är hon riktigt svår, så se till att du har många elexir och poitions på dig och dina kompanjoner. Ta lock on på drakens huvud, och sen är det bra att ta "summon tingeling" som kommer hjälpa till med att hela dig om det skulle behövas. Se till att sväva hela tiden för draken kommer vara ypperligt glad över att kasta en synnerligen dödlig eld på marken. När du väl måste landa så färsök att göra det vid kanterna av området.

Nr hon är besegrad visas ett filmklipp och du kommer tillbaka till den senaste sparpunkten. Spara och ladda om med elixir igen, för nu ska du möta den (enligt mig) svåraste bossen näst efter Seproth eller vad han heter på colluseum.

Gå fram till det stora rummet med princessorna igen där du mötte Malecfient första gången. Gå längst fram och döda alla heartless där. Efteråt kommer du (äntligen?) möta Riku igen.

Boss: Riku.

Som sagt är han riktigt svår bl.a. för att du får slåss mot honom ensam här, men om du vet exakt vad du ska göra för att unvika hans många atacker blir det nog lite lättare. I början ska du bara ta dodge roll hela tiden och försöka slå honom upprepade gånger i ryggen. Sedan blir det problematiskt. Antingen åker han överallt i hög fart utan att man kan värja sig emot honom eller också gör han en atack som gör att marken nära sprängs under dina fötter. Felet man ofta gör i börja här är att man försöker undvika de två sistnämda atackerna med att ta dodge roll. Men då är man snabbt dör, utam man tar istället "glide" och svävar hela tiden tills han slutar med dessa atacker utan istället bara svingar med svärdet utan att riktigt sikta som han gör i början. Om du bara inte har för bråtton kommer du att klara honom.

Efter ett långt filmklipp har du plöttsligt blivit förvandlad till en heartless. För att bli normal går du bara tillbaka till rumet där du mötte Riku för frsta gången. Efter ett filmklipp kommer du bli normal igen men du kommer automatiskt komma bort ftån Hallow Bastion.

Så du vet blir det lättare att förklara desto mer du berättar för mig exakt var du är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Moonwall

tack tack tack för hjälpen. jag ska åka dit igen och fixa det där gummit till cid

i waterway.

Redigerat av RSX RSX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...