Ytterman Skrivet 16 Oktober 2003 Rapport Skrivet 16 Oktober 2003 Vad är gamemaker för nåt? Gamemaker är ett program som man använder till att göra egna spel. http://www.cs.uu.nl/people/markov/gmaker/ Citera
Joy Skrivet 16 Oktober 2003 Rapport Skrivet 16 Oktober 2003 Egna webbspel, eller egna spel som man sen kan spela på Pc och så eller hur ligger det till? Kan man spela det på andra konsoller sen? Citera
Ozoon Skrivet 16 Oktober 2003 Rapport Skrivet 16 Oktober 2003 man kan spela det på ps2 om man har hårddisk(om linux tillåter) Citera
Joy Skrivet 16 Oktober 2003 Rapport Skrivet 16 Oktober 2003 Jaså... Avancerat kanske? Måste man vara duktig eller går det ganska lätt att lära sig, är faktiskt lite intresserad.. Och bränner man spelet på en skiva som man sen kan spela på Pc och så eller? Citera
Kahn Skrivet 16 Oktober 2003 Rapport Skrivet 16 Oktober 2003 jag har gjort så det blir Heaven med Dj sammy till pacman :D Citera
Kahn Skrivet 17 Oktober 2003 Rapport Skrivet 17 Oktober 2003 mm, fast man måste ta en sak för att det ska bli den låten igen :P Citera
Ozoon Skrivet 19 Oktober 2003 Rapport Skrivet 19 Oktober 2003 Jaså... Avancerat kanske? Måste man vara duktig eller går det ganska lätt att lära sig, är faktiskt lite intresserad.. Och bränner man spelet på en skiva som man sen kan spela på Pc och så eller? rätt lätt att använda, det är ju gjort för att göra spel i det, och om man bränner det på en cd kan man ju ta det till kompisar(eller sälja) men spelen, om dom är för stora, blir sega att ladda... eftersom gamemaker laddar hela spelet från början Citera
Secred Skrivet 25 Oktober 2003 Rapport Skrivet 25 Oktober 2003 Låter kul. Man blir lie sugen att ha Game Maker Citera
Katt Skrivet 3 Juni 2005 Rapport Skrivet 3 Juni 2005 Finns det nåt nyare än Game Maker 5 om det inte finns , isåfall undrar jag hur man gör ett spel jag fattar NOLL och då menar jag NOLL! Det finns Game Maker 6.1, fast det är nog svårare att förstå. Jag är bra på Game Maker, så fråga mig om du behöver hjälp. Citera
-=jedi knight=- Skrivet 4 Juni 2005 Rapport Skrivet 4 Juni 2005 Game Maker 6.1 tycker jag är lättare men jag är vanare med 5:an så jag laddade ner båda. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.