Salzalada Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 Min borsa laddade hem ad-aware för att datorn var fruktansvärt seg. När vi gjorde en undersökning så hittade den öve 600 criticala filer... Är det verkligen normalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mikaelrask Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 ja det är normalt om man scanar datorn då ett långt tag men 600 låter lite mycket ycker jag,men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 3-4 är normalt för mig om man scannar någon gång i månaden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 om man inte har hatt ad-aware förut så finns det ju lite skit i datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 10 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 Jo, jag har märkt det... Men precis efter att jag hade undersökt datorn så hittade den 5 criticala filer! När jag har tagit bort filerna och skannar igen så hittar datorn samma 5 filer! Vad beror det på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 Alltså, så mystiskt är det för mig med. Första gången när jag skannade datorn så skrev ad-aware att den har hittat 600 kritiska filer.. Tror jag inte ett dugg på.. Datorn funkar ju.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spitfir3 Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 Ni har antagligen Malware installerat på datorn. Malware finns det många typer av, t.ex LOP, och de fungerar genom att hela tiden vara uppkopplade till en hemmabas ute på internet, och via det kan det installera nytt skräp på din dator utan att du märker nåt. Jag rekommenderar att du tar ner ett program som är gjort för att också upptäcka Malware (Ad-Aware upptäcker bara en liten del, det inriktar sig mest på ad-ware och spy-ware), som t.ex Spybot Serach and Destroy som du kan ladda ner här http://kujoe.com/freeware/spybot.php Du kommer säkerligen att hitta massor med "treaths" som inte ad-aware kunde hitta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 10 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 Oj. Glömde att jag har skannat med Search & Destroy... Progget kunde inte ta bort det där Malware... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spitfir3 Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 På vilket sätt kunde det inte ta bort? Menar du att det sade att det hade deletat alla threats men nästa gång du scannade var det ändå där Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cocu Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 jag har med AA det visar mycket virus mm i datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 10 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 På vilket sätt kunde det inte ta bort? Menar du att det sade att det hade deletat alla threats men nästa gång du scannade var det ändå där Ja, det sa att de hade tagit bort all skit från datorn, men när jag skannade 15 minuter efter första skaningen så var vissa filer kvar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2005 På vilket sätt kunde det inte ta bort? Menar du att det sade att det hade deletat alla threats men nästa gång du scannade var det ändå där Så det där funkar inte? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.