Hoppa till innehåll

Manga


stewie
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Dragonball!?, Yu-Gi-Oh??, , One Piece!?! Love Hina!!!

 

De är så fruktransvärt usla... jag brukar inte vara den som säger till folk, att det de tycker om suger men fy!! speciellt Love hina... när man läser dom så tänker man.. fasiken det kan inte vara så här uselt..det blir bättre längre fram, men det blir det inte, de usla skämten, de flummiga ordväxlingarna mellan de goda och de onda... Och de mass produceras!! de finns överallt och de tar aldrig slut!...

 

Okay..

 

De är kanske inte det allra värsta, men sex skämt och dålig humor och barnvänligt ultravåld är inte kul att läsa i längden... och tack vare att det finns så många exemplar av dem och ett 20 tal wannabe serier gör bara att många som inte läst manga håler sig undan pågrund av att de tror att all manga är på detta viset..

 

eller att de som läser manga tror själva att, Dragonball!! och dess liknar är det enda som gäller!

 

Liksom plocka undan One piece.. och plocka upp Robot Taekwon eller Queens Knight... eller för de som tål det.. plocka upp Priest! läs om Akira eller läs den för första gången.. men läs inte bara serier som One piece och Narutu..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en typ... allätare när det gäller manga (-och mat) :P . Men jag tycker att ni ska läsa det ni känner er för. Love Hina skulle egentligen inte komma till Sverige för att det är 16 årsgräns på den, fast vet jag inte varför den kom iallafall.

 

Naruto är ju dock bäst, mangan är med i topp 10 i Japan och animen ligger med i fem i topp. Fansen har ökat under åren så kanske de har gått upp ;). Jag läser både manga och tittar på animen.

 

De mangan jag har är... (amerikanska/brittiska)

 

.Hack// Legend of Twilight Bracelet 1-3

Warcraft III: (nånting) trilogy, Vol. 1

Suikoden III: 1-5

Love Hina (min första manga jag hade hört talas om förutom Dragonball) Vol. 1-3

Ragnarök: 1-9, (HAR INTE TIAN!!!)

 

...har också .Hack//SIGN på DVD, hela serien förutom den sista skivan. <_<

 

Jag tycker att jag har otroligt många manga för att ha samlat i ett år. Jag köpte Suikoden III under Malmöfestivalen för att jag hade spelat spelet. Sen, efter 2 månader, fick jag reda på att det finns en cool hemsida som har mangaböcker, nämligen sfbok.se. Då beställde jag tvåan. Därefter grubblade jag över ett seriemagasin på Lilla Torg som jag aldrig varit i förut, så jag stack dit. Och där fanns det amerikanska/brittiska!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gick till SF bokhandeln i Göteborg (finns en i Stockholm också) o köpte The Ring 1 och 2 nyligen... bytte genast favorit-manga ^,..,^

Måste köpa den tredje delen =D

Som tur var baseras den inte på den Engelska versionen av filmen-utan den Japanska...

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...