Salzalada Skrivet 11 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 Vi har en grön ikon med ett M på som heter click me. När man har tagit bort progget så kommer det tillbaka när jag startar datorn... Den gör så att en ruta kommer upp och frågar om jag vill ringa ett satal som kostar massor av pengar. Hur får man bort den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mikaelrask Skrivet 11 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 du kan prova attom installera datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 11 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 Ganska onödigt när jag bara vill ha bort en fil... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 11 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 scanna med nåt antispionprogram Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 11 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 Har redan gjort det. Använde Search & Destroy och Ad-Aware, men det funkade inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 11 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 du har kanske fått en dialer på datorn. har du modem, ladda nerbluffstopparen från konsumentverkets hemsida. annars så Högerklick på ikonen > Egenskaper och sök mål. då kommer du till själva programmet som du då kan försöka ta bort, annars tar du bara bort ikonen. vidare så kan du kolla Start > Kör > msconfig > Autostart och kolla om du hittar något skumt startup program som har till uppgift att kopiera ikonen till skrivbordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 11 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 Ladda hem HiJackThis och kör en scan. När du har fått upp logg filen så går du in på denna sida och kollar igenom vad som är onyttigt. Det som är rött prickar du för i HiJackthis och klickar på "Fix it" eller något liknade jag kommer inte ihåg vad det står. :) OBS! Detta program tycker jag att du ska köra om du har bra datorvana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 11 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 Körde progget och hittade två filer som jag tog bort, men Click me försvann inte... Testade att avinstallera Click Me, och ska kolla när vi startar om datorn om filen kommer tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 11 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2005 det verkar vara ett segt virus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2005 du jag tycker att du ska göra en liten testsak. inte för att det behöver vara något men det kan vara värt ett försök. prova att byta bakgrundsbild och starta om datorn. är bakgundsbilden kvar så är det bara programmet som återinstalleras. då bör det finnas en kopia av programmet någonstans som kopierar sig. men annars kan det vara så att windows återställer sig, och det är inte bra. prova att ta bort programmet med en "shredder/earser" som skriver över all information som du tar bort så att den inte kan återskapas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2005 Jag exakt samma problem, med den här "Click me"-saken och den frågar om det där samtalet etc. Kan du förklara lite enklare, Nico?? :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Wacko Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2005 ring någon sorts support på norton anti virus eller någon annan support. vi var tvungen att omformatera datan för en trojan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.