ELF Skrivet 19 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2005 Hur gör man en bild mindre så att den kan användas som avatar på fuska. Min är för stor. Jag vill inte förstöra den så att något försvinner, bara komprimera bilden... Om ni fattar vad jag menar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 19 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2005 om du har photoshop, välj Save for web. välj GIF och sedan kan du ta bort färger. kvalitén behöver inte försämras, fast har du en stor fil så kan det bli svårt. ju fler färger du plockar bort, destå minder fil, desto sämre kvalité. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 21 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2005 Har tyvär inte det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2005 hmm.. synd. i de flesta lite mer avancerade program kan man välja att spara som jpg och ändra kvalitén på bilden. ju sämre kvalité desto mindre bild. eller så kan du ju förminska avan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.