CS_nörd Skrivet 29 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2005 hur blir jag adminstatör på datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 29 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2005 OM DU HAR XP Logga on på adminaströrens konto. Klicka på startmenyn-Kontrollpanelen-Användarkonton-Kontot som du vill ändra-Ändra min kontotyp. Det är ju inte så lätt att veta hur just du ska göra, för du har inte skrivit vad du har för program... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CS_nörd Skrivet 31 Maj 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 hmm det blir lite svårt:( min farsa är admin och han är utomlans. finns det inte ett annat sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 det finns förmodligen ett sätt... om du använder xp home; när datorn startar, tryck F8 tills en lista kommer fram där det står nåt om att starta windows. ta starta i flesäkert läge. när välkomstskärmen kommer fram ser du det "hemliga" kontot i xp, administartör. logga in där och gör DarkElfs tips. i xp pro; starta normalt. när du ser välkomstskärmen, tryck ctrl+alt+del och tryck sedan ctrl+alt+del igen. nu ska en inloggningsruta komma fram. anv. namn: Administratör, inget lösenord. funkar det inte så har någon ändrat i t.ex. lokal grupprincip och då går det inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.